Japonská automobilka Mitsubishi Motors v prvním fiskálním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o téměř 348 procent na 20,6 miliardy jenů (4,2 miliardy korun). Vzpamatovala se tak z propadu prodeje na japonském trhu, který se dostavil po skandálu kolem spotřeby pohonných hmot.
Sedmý největší japonský výrobce automobilů tak v období duben až červen vysoko překonal odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters v průměru počítali se ziskem 15,1 miliardy jenů.
Automobilka byla před rokem obviněna, že zveličuje úspornost spotřeby pohonných hmot svých aut. Skandál silně poškodil pověst automobilky a vedl k poklesu jejích akcií o téměř 40 procent. Později se většinovým akcionářem stala automobilka Nissan Motor, která slíbil, že Mitsubishi pomůže dostat se na nohy.
Vývoj hodnoty akcií Mitsubishi:
Celkový prodej aut Mitsubishi se v prvním fiskálním čtvrtletí zvýšil o devět procent, zejména díky domácímu trhu, kde se prodej meziročně zdvojnásobnil na 19 tisíc vozů.
Firma předpokládá, že v tomto finančním roce vykáže čistý zisk 68 miliard jenů, zatímco v uplynulém roce byla ve ztrátě 198,5 miliardy jenů. Vyšší odbyt a úspora nákladů díky alianci s Nissanem by měly zajistit meziroční nárůst provozního zisku z 5,1 miliardy na 70 miliard jenů.
Čtěte také: