VELKÉ ZIMNÍ MLHY KAŽDOROČNĚ STOJÍ ŽIVOT NĚKOLIKA ŘIDIČŮ. JAK TVRDÍ ŠÉF STŘEDOČESKÉ DOPRAVNÍ POLICIE STANISLAV HUML, VŠE JE JEN A POUZE V UKÁZNĚNOSTI ŘIDIČŮ.
POHLED POLICISTY
* Jak má být v mlze řidič správně ukázněn? Zákon mu stanoví zapnout mlhové koncové světlo. Je to jeho vlastní velký zájem, aby byl odzadu dobře vidět. A pak musí přizpůsobit rychlost jízdy viditelnosti. * Existuje na to nějaká poučka, jak takovou bezpečnou rychlost stanovit? Protože závisí na pneumatikách vozu, na stavu vozovky a na dalších faktorech, žádná jednoduchá poučka nemá smysl. Každý si prostě v hlavě musí přebrat, jestli dokáže náhle zastavit na vzdálenost, na kterou před sebe vidí. Jak ne, řítí se do rizika. * Jaké byly příčiny posledních řetězových nehod na dálnicích v mlze? Právě ta rychlost. Každý si myslí, že jet třeba osmdesátkou - jak to v některých státech pro stavy snížené viditelnosti dokonce předepisují - je zbytečně málo. Jenomže kdo pojede i tou „pomalou“ stovkou a vidí přitom sotva na padesát metrů, nemůže čekat vůbec nic dobrého, když se před ním objeví skrumáž havarovaných vozů. * A když už k nehodě na dálnici dojde?
Rychle pryč od auta. Uvědomte si, že sem každou vteřinou může vletět další auto, jehož řidič prostě nebral mlhu dost vážně!