Menu Zavřít

Mnichovské nadšení

27. 1. 2005
Autor: Euro.cz

BMW

PRAHA (tpk) - Slova, která manažeři bavorské automobilky použili při nedávné mezinárodní prezentaci nové generace trojkové řady, zněla dost nabubřele. BMW 3 se opět staví na vrchol svého segmentu, posunuje hranice kvality a podobná spojení létala vzduchem jedno za druhým. Omluva jejich exaltovanosti by se však přece jen našla: loňské finanční výsledky.
BMW v minulém roce překonala svého největšího konkurenta - stuttgartský Mercedes-Benz - poprvé od roku 1993 a prodala 1,209 milionu vozů značek BMW, Mini a Rolls-Royce. Prodeje koncernu tak stouply oproti roku 2003 o 9,4 procenta, a to zejména díky vstupu do segmentu nižší střední třídy s BMW 1 a posílení pozic mezi sportovně užitkovými automobily s BMW X3. Tržby v automobilové divizi dosáhly 42,54 miliardy eur a meziročně si polepšily o jedenáct procent, celkové tržby koncernu se zastavily na 44,34 miliardy. „Splnili jsme všechny cíle, které jsme si pro loňský rok stanovili,“ uvedl minulou středu šéf BMW Helmut Panke.
Rekordní výsledky však neznamenají, že by se v Mnichově neměli čeho bát. Jelikož je pro automobilku důležitý trh ve Spojených státech, klesající dolar pro manažery BMW představuje nižší zisky. Také proto Panke počátkem ledna upozorňoval, že růst zisků za rok 2004 nebude ve stejné míře kopírovat zvýšené prodeje.
Letos hodlá BMW pokračovat ve vysokém tempu uvádění nových vozů na trh nebo jejich vylepšených verzí. Počátkem března se objeví v showroomech po celém světě nová trojka, která pro BMW představuje 44 procent prodejů značky. V dubnu by měla přijít modernizovaná limuzína řady 7 a supersportovní M6. V Česku se začne prodávat po loňském uvedení 645i rovněž šestka se slabším benzinovým třílitrem.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).