PRAHA (hat) – Mobilní operátoři se předhánějí se specializovanými firmami v prodeji obsahu, respektive dodatečných služeb, pro mobilní telefony. Odhaduje se, že příjmy z tohoto prodeje v následujících pěti letech celosvětově vzrostou na trojnásobek. Firmy proto hledají nové způsoby jak zákazníkům obsah nabídnout. Například rádia City a Evropa2 umožňují svým posluchačům prostřednictvím SMS zjistit, jakou skladbu v určitý okamžik hrála. Spolu s názvem skladby a jménem interpreta pošlou uživateli informaci o tom, zda je tato skladba dostupná v podobě vyzváněcí melodie.
Na podobném principu je postaveno i řešení, které nabízí Logica CMG. To není vázáno na program konkrétního rádia či televize, klient pouze musí přes mobil nahrát vzorek skladby dlouhý zhruba patnáct vteřin. Program pak porovná vzorek se svou databází a uživateli pošle esemeskou název skladby a informace o interpretovi. Dál už je princip stejný, spolu s těmito údaji může zaslat i odkaz na vyzváněcí tóny či tapety s portrétem zpěváka. Tuto službu v Evropě provozuje například německý operátor O2, který prý za více než rok fungování služby zaregistroval statisíce požadavků na rozpoznání skladby. Logica CMG se nyní snaží prosadit své řešení i na českém trhu. Její představitelé nepopřeli, že již jednají s českými mobilními operátory. Tato jednání jsou však teprve v začátcích, proto odmítli poskytnou bližší informace týkající se možnosti spuštění podobných služeb v Česku.