Menu Zavřít

Mobilní jednička zrůžověla

11. 8. 2005
Autor: Euro.cz

Telekomunikace

PRAHA (oh) - Český trh mobilních operátorů má, z hlediska množství klientů, nového lídra. Společnost T-Mobile Czech Republic, provozující stejnojmenného operátora, evidovala ke konci prvního pololetí letošního roku 4,46 milionu zákazníků, tedy o 43 tisíc více než dosavadní jednička trhu, společnost Eurotel. „Jen plníme to, co jsme slíbili,“ připomněl generální ředitel T-Mobilu Roland Mahler dva roky staré prohlášení stát se největším českým mobilním operátorem. T-Mobile za poslední rok zvýšil počet svých zákazníků téměř o deset procent, zatímco Eurotel od začátku letošního roku jen o procento. Operátorovi s růžovým T ve znaku přispěla také změna metodologie výpočtu zákaznické báze, ke které Eurotel přistoupil v letošním roce. Zatímco donedávna Eurotel vykazoval jako aktivního zákazníka každého majitele SIM karty, který si dobil kredit v posledních 18 měsících, od letošního druhého čtvrtletí snížil Eurotel tuto hranici na třináct měsíců. Sjednocením metodiky se svým největším konkurentem tak Eurotelu jednorázově poklesl počet zákazníků, respektive aktivních SIM karet, zhruba o 240 tisíc. Finanční ředitelka Eurotelu Marcela Malivánková nepolemizuje o prvenství T-Mobilu v celkovém počtu SIM karet, připomíná však, že Eurotel stále vykazuje vyšší počet tarifních klientů. Těch ke konci června evidoval u svých služeb GSM a NMT 1,269 milionu, tedy o 91 tisíc více než T-Mobile. „Skupina paušálních zákazníků je jediným segmentem, v kterém je možné jednoznačně srovnávat počet aktivních klientů u všech tří mobilních operátorů na českém trhu,“ tvrdí Malivánková. Prvenství z pohledu množství klientů však T-Mobilu nestačí, podle Mahlera chce být operátor do roku 2007 i jedničkou ve finančních ukazatelích. „Předpokládám, že především v ukazateli EBITDA, tedy zisku před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací, Eurotel předhoníme,“ prohlásil.

  • Našli jste v článku chybu?