Facebook Společnost Facebook, která provozuje největší sociální síť světa, meziročně zvýšila příjmy o 38 procent na 1,46 miliardy dolarů. Překonala tak odhady, které očekávaly výdělky za první čtvrtletí na úrovni 1,44 miliardy. Ještě větším pozitivem byla ale zmínka o tom, že 30 procent příjmů z reklamy, které celkem činily 1,25 miliardy dolarů, přišlo z mobilních telefonů. Právě neschopnost vytěžit majitele smartphonů totiž investory znervózňovala už od loňského května, kdy provozovatelé sociální sítě vstoupili na burzu.
Během prvního kvartálu se firmě podařilo dosáhnout čistého zisku ve výši 219 milionů dolarů. Překvapivě rychlý růst v mobilní sféře je vykoupen vysokými investicemi do infrastruktury i zaměstnanců, kterých má Facebook stále více. Náklady a výdaje vyskočily v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 60 procent na 1,08 miliardy.
Na to ostatně zástupci upozorňovali již loni a odhodlání investovat do vývoje produktů zopakovali i během konferenčního hovoru k aktuálním výsledkům. Když se nezapočítají opce na akcie, měl by se nárůst výdajů během letošního roku pohybovat okolo 50 procent.
Možná právě kvůli vysokým výdajům, ale třeba i kvůli rezignaci hlavního účetního nereagovaly akcie Facebooku na oznámení výsledků výrazným růstem. Akcie si během poobchodní fáze připsaly zhruba dvě procenta. I když za posledního půl roku hodnota firmy na burze přibližně o 30 procent stoupla, s cenovkou 27,8 dolaru za akcii zdaleka nedosahují vysněných 38 dolarů, za něž před rokem společnost do obchodování vstupovala.