Technologické inovace se v oboru mobilních telefonů jaksi automaticky předpokládaly vždycky, nyní přichází ke slovu life & style. Historie se nadále bude psát podle módních sezon.
Ukázkovým příkladem je Motorola. Nejprve se její konstruktéři potulovali pánskými butiky. Inspirace automobilovým designem byla zřejmá. Černá, vínová, modrošedá metalíza dveří příslušných automobilů vypadá dobře, ale stejně tak high-tech pod kapotami mobilů. „Ocelová“ kompaktní tlačítková deska a příslušný počet displejů už na první pohled naznačovaly výkonnost strojů.
Za pouhé tři měsíce „motosezony“ Motorola utržila deset miliard dolarů, z toho 6,4 miliardy právě za mobilní telefony. Těch v prvním čtvrtletí prodala 46 milionů, což je historický rekord firmy, a posílila si tím pozici americké jedničky a evropské, asijské i světové dvojky. Každý pátý prodaný telefon na světě dnes nese logo této firmy.
Před letošní sezonou se pátrači vydali do míst, jejichž tajná zákoutí tradičně hýbají trhem módních doplňků, tedy k dámským švadlenkám. Okukovali, z jakých látek šijí své příští modely. To už věděli, že černá a stříbrná je mrtvá, což se vzápětí projevilo na ceně „ocelových“ modelů. Zjistili však, že i růžová už končí, což dokumentovali například tím, že jeden z pink modelů RAZR dali v Praze na tiskové konferenci bez váhání do tomboly. Tedy vězte: Nastává éra světlé hráškové zeleně a revoluční oranžové. A v pozadí se ještě přikrčuje modrá.
Radek Vychytil, který je v Česku odpovědný za prodej telefonů Motoroly, si všiml, že tímto barevným spektrem se řídí nejen krejčovské a obuvnické závody, ale například i výrobci sušenek. Pokud návštěvník firmy, partner, zákazník neobdrží ke kávě oplatek v modré, zelené a oranžové ambaláži, je mu hned jasné, že zabloudil mimo vývoj lidské civilizace.
Atak na ženské city dospěl do fáze hýčkání. Technologické véčko RAZR od léta nahradí v kabelkách roztomiloučký pastelový bobeček PEBL s vnějším displejem ve tvaru teploměru. Nebylo by od věci, kdyby uměl změřit i tepovou frekvenci. Nejprve zákaznicím, později akcionářům Motoroly.