Zrychlení železniční dopravy ve směru sever–jih
OLOMOUC (tpk) – Ačkoli se to zdá neuvěřitelné, i kvalita železnic se v Česku zlepšuje. Alespoň v oblasti cesty, po níž se vlaky pohybují. Minulý týden byla slavnostně ukončena modernizace základní větve II. národního tranzitního koridoru z Břeclavi přes Přerov, Petrovice u Karviné až ke státní hranici, která byla zahájena v říjnu roku 1997 stavbou úseku z Hodonína do Moravského Písku. „Dochází tím k výraznému zrychlení železniční dopravy ve směru sever–jih. Právě tam očekáváme značný nárůst poptávky po kvalitní železniční trase v rámci transevropských koridorů,“ prohlásil Jan Komárek, generální ředitel státní firmy Správa železniční dopravní cesty, která je investorem projektu. Základní větev přišla na 24,9 miliardy korun, dalších 11,6 miliardy bude stát vybudování přípojné větve, která má být dokončena v příštím roce. Modernizace koridoru spočívala v rekonstrukci železničního spodku a svršku v celém úseku, byly vybudovány a opraveny desítky železničních mostů. V rámci projektu vznikly také například bezbariérové přístupy pro cestující ve stanicích nebo protihlukové stěny v místech, kde koridor prochází obytnou zástavbou.