Menu Zavřít

Moderní vozíky ušetří náklady

14. 3. 2005
Autor: Euro.cz

OBCHODNÍ ŘEDITEL A JEDNATEL SPOLEČNOSTI JUNGHEINRICH ČR ZDENĚK VARTÝŘ: Tvrdý konkurenční boj nutí každého podnikatele k hledání možností, jak snížit náklady. Jednou z nich je i zefektivnění logistických procesů při práci s manipulační technikou.

OBCHODNÍ ŘEDITEL A JEDNATEL SPOLEČNOSTI JUNGHEINRICH ČR ZDENĚK VARTÝŘ:

Tvrdý konkurenční boj nutí každého podnikatele k hledání možností, jak snížit náklady. Jednou z nich je i zefektivnění logistických procesů při práci s manipulační technikou.

* Jaké novinky v oblasti manipulační techniky považujete za zásadní?

Především došlo k zásadnímu posunu v oblasti elektrických vozíků. Nasazení moderních třífázových elektrických motorů (technologie AC) eliminovalo největší nedostatek elektrických vozíků - malý výkon. Navíc se snížila spotřeba energie a značně vylepšily jízdní vlastnosti. To vše umožnilo podstatně rozšířit sféru možného nasazení elektrických vozíků i do oblastí, které byly tradičně vyhrazeny vozíkům se spalovacími motory.

* A výhody elektrického pohonu?

Až na vozíky vysokých nosností (od 6 tun výše) dnes můžeme použít elektrický pohon pro všechny druhy manipulační techniky. Například ve vnitřních prostorech je jejich tichý chod bez emisí naprosto zásadním předpokladem pro vyhovující pracovní prostředí. Díky zmíněné AC technologii můžete již operovat uvnitř skladu i venku. A není tak problém pohybovat se ve smíšeném prostředí. V manipulačních schopnostech se elektrické vozíky zcela vyrovnají svým spalovacím předchůdcům.

* Co byste poradil menším firmám, které si narozdíl od velkých společností nemohou dovolit specialisty na manipulační techniku?

Nejlepší je obrátit se na společnost, která je schopna posoudit všechny aspekty provozu a navrhne optimální řešení šité na míru. V logistických procesech je vývoj velmi rychlý. Každým rokem se na trhu objevují nové typy vysokozdvižných vozíků s často velmi zásadním vylepšením provozních parametrů. Nejde však jen o vozíky - manipulace se zbožím zahrnuje i různé typy regálů podle velikosti skladu a specifikace zboží.

* Jak zásadní zlepšení mohou firmy čekat?

Tak například na podzim jsme pro našeho zákazníka z oblasti nápojového průmyslu dokončili obměnu flotily manipulační techniky. Cílem bylo snížit počet vozíků, zredukovat počet typů a snížit provozní náklady. A výsledek? Celkový počet strojů se snížil asi o třicet procent, z osmi různých typů vozíků se přešlo na dva unifikované modely a náhradou spalovacích vozíků elektrickými jsme snížili náklady na údržbu i energie.

* Jak je možné takových úspor dosáhnout?

U menších firem je rozšířeným problémem přestárlý vozový park manipulační techniky. Vozíky jsou většinou ve špatném technickém stavu, trpí častými výpadky a četnost oprav je vysoká. Zajištění provozuschopnosti vyžaduje nejen velkou četnost oprav, ale často i nutnost mít připravené rezervní vozíky. Důsledkem jsou potom vysoké provozní náklady. Při nasazení moderní techniky lze náklady výrazně snížit.

* Není však tato nejmodernější technika pro menší podnikatele příliš drahá?

Určitě ne. Není totiž vždy nutné si vozíky kupovat. Způsoby financování jdou velmi rychle dopředu a dnes již našim zákazníkům nabízíme řadu různých forem leasingu či pronájmu. Často sestavujeme finanční řešení zakázky přímo na míru.

* Kdy se firmám vyplatí pronájem?

Největší výhodou je, že používáte a platíte prostě pouze techniku, kterou momentálně potřebujete. Naše firma navíc umožňuje klientům vyzkoušet si vozík předem - přímo v podmínkách jejich společnosti. V některých případech je důležitá i rychlost dodávky. V osmdesáti procentech případů potřeby jsme schopni vypravit vozík na cestu za zákazníkem do 24 hodin. Další výhodou je, že nájem lze v plném rozsahu zahrnout do výdajů. Naše pronájemní flotila obsahuje spolehlivé a moderní stroje, zpravidla ne starší jednoho roku. Lze si vybrat z více než 900 kusů, což je největší výběr v Česku. Právě pronájem zažívá velký růst a je stále oblíbenější.

* Co když se technika porouchá?

Opět se jedná o individuální řešení podle dispozic zákazníka. Na celém území České republiky máme k dispozici více než šedesát kvalifikovaných a mobilních servisních techniků vybavených vším potřebným pro rychlý a profesionální zásah u zákazníka v terénu. To nám umožňuje garantovat každému zákazníkovi dohodnutou reakční dobu příjezdu technika. Přibývá klientů, kterým se vyplatí náš program „Full service“, kdy za pevně stanovené měsíční splátky získají kompletní servisní služby - opravy, údržby, originální náhradní díly, bezpečnostní zkoušky včetně likvidace použitých dílů. Odpovědnost za spolehlivý provoz manipulační techniky potom zákazník převede na nás a může počítat s konstantními náklady na provoz, které se dají dopředu plánovat.

* To zní, jako by bylo úplně nejlepší, kdyby zákazník raději nechal vše na vás?

Pokud chce mít zákazník úspěch ve svém oboru, je potřeba věnovat většinu svého času tomuto podnikání a ne desítkám dalších aktivit, které stejně nemůže obsáhnout se stoprocentní znalostí problematiky.

* Co je předpokladem takového vztahu mezi vámi a klientem?

Především otevřenost zákazníka v oblasti poskytnutí detailních informací o provozních parametrech -jako například objem a druh zboží, časová náročnost operací, velikost a dispozice skladů a podobně. Potřebujeme prostě nahlédnout svému zákazníkovi až takříkajíc do kuchyně. Ne každý klient je tomu nakloněn, ale je to jediná cesta, jak dodat skutečně kompetentní, funkční a hlavně úsporné řešení. Vždy je to výsledek týmové práce a důvěra klienta hraje velmi důležitou roli. Tu si samozřejmě musíme zasloužit, a proto se snažíme vždy hrát s otevřenými kartami.

BYLO JICH PĚT

Firmu Jungheinrich ČR začalo v roce 1992 budovat pět lidí jako prodejní a servisní zastoupení mateřské německé společnosti. Ti dodnes tvoří základní jádro, kolem kterého se postupně společnost rozvíjela.

Nyní ve firmě Jungheinrich pracuje 132 zaměstnanců. Obrat v loňském roce přesáhl jednu miliardu korun. Počet vozíků dodaných českým zákazníkům již dávno přesáhl deset tisíc.

bitcoin_skoleni

Foto popis| „Ne vždy je nutné si vozíky kupovat,“ říká Zdeněk Vartýř.

Foto autor| foto: Profit - Martin Siebert

  • Našli jste v článku chybu?