Ekonomické počasíčko
Sledujte ekonomické zpravodajství veřejnoprávní televize?
- Pravidelně 26,5 %
- Občas 47,1 %
- Nepravidelně 17,6 %
- Nezajímá mě 8,8 %
I v druhé otázce se téměř 70 procent dotazovaných shodlo na tom, že sleduje ekonomické zpravodajství České televize.
Opětovně ti, kdož se „přiznali“, že jsou televizními diváky, nebyli nadšeni bez výhrad: „Sleduji je pravidelně, ačkoliv mě většinou zklame svou bezobsažností. Indexy jsou fajn, ale jen pro úzkou skupinu lidí a pro majoritu tam není skoro nic objevného.“
Další tázaný se vyjádřil: „Dívám se na ně občas. Musím ale říct, že se v posledním období jeho úroveň spíše zhoršila a zrušením zpravodajských pořadů, jako například „21“, se dle mého názoru rozbila struktura zpravodajství ČT obecně.“
Jiný respondent odpověděl: „Často mám pocit, že vlastně žádné ekonomické zpravodajství v ČT neexistuje. K tomu je však třeba dodat, že na jiných - komerčních - televizích smysluplné zpravodajství neexistuje vůbec.“
Jeden z manažerů se vyslovil takto: „Ekonomické zpravodajství ČT není mým cílovým pořadem. Moderátor pan Jiří Velebný se sice velmi snaží, má uhlazené vystupování, kultivovaný projev, myslím si, že odvádí dobrou práci. Jsem ale názoru, že jeho zpravodajství je určeno především pro laiky, ale o to asi taky ČT především jde. Za toto zaslouží ČT i pan Velebný jedině pochvalu. Kdyby chtěla ČT oslovit odborníky, zřejmě by zvolila jiný pořad.“
Ale jmenovaný moderátor má mezi diváky i svého odpůrce:“ „Veřejnoprávní televize by měla mít daleko kvalitnější ekonomické zpravodajství, zejména Velebného Ekonomické počasíčko je spíše humorná vložka než vážně míněný pořad“.
Proč televizní podoba ekonomických zpráv nevyhovuje, osvětlil tento manažer: „V současné podobě mě nezajímá. Index CT DAK opravdu můj život nijak výrazně neovlivňuje a informace, které potřebuji, mohu získat z internetu v mnohem aktuálnější podobě. Zpravodajství navíc vypadá, jako když se pokouší skloubit informace pro běžného obyvatele s informacemi pro finanční odborníky a výsledek je docela komický (například informace o ceně ropy Brent následovaná cenou benzinu v ČR).“
Tento manažer ovšem nebyl jediný, u koho televizní ekonomické zpravodajství vyvolává úsměv: „Problémem je rovněž odborná úroveň analytiků a jejich kredibilita. Často se musím smát tomu, jak se na obrazovce (nejenom ČT) objevují mladí lidé s titulem „analytik“, kteří v jedné větě vysloví několik obecných frází, načež jim reportér (kterému se evidentně uleví, protože si není jist ani terminologií) poděkuje za analýzu ekonomické situace. Bude ještě nějakou dobu trvat, než se podniky sídlící v této zemi (záměrně nepoužívám označení „české“) dostanou na „radarové obrazovky“ evropských a amerických analytiků.“