V Evropě není poslední dobou mnoho firem z jednoho oboru, které by svými finačními výsledky pozitivně překvapily. Jednou z výjimek jsou německé automobilky, konkrétně výrobci prémiových značek. Světová jednička v tomto segmentu BMW ohlásila za první čtvrtletí nárůst hrubého zisku (EBIT) meziročně o 19 procent na 2,13 miliardy eur. Trh přitom očekával výsledek kolem 1,7 miliardy. Příjemnou zprávou byl i nárůst tržeb BMW o čtrnáct procent na 18,3 miliardy eur.
Mnichovský koncern se tak přidal ke konkurentům z Audi a Daimleru, jejichž čísla za první kvartál rovněž předčila očekávání. O čem to svědčí? Německé luxusní značky prostě umějí zaujmout. Za příznivými čísly, z nichž se mohou určitě těšit i čeští subdodavatelé, jsou hlavně rostoucí prodeje ve Spojených státech a Číně. Není náhoda, že německé automobilky letos patří mezi nejúspěšnější evropské akciové tituly.