(EURO 19/2006)
V článku komentuje redaktor Vladimír Piskáček spoluúčast firmy Kapsch v prestižním švédském projektu Arena. Cílem projektu je zkoumat během následujících pěti let možnosti celoplošného satelitního výběru mýta ve Švédsku. Na základě účasti firmy Kapsch v projektu vyvozuje, že firma nyní v Česku nabízí výběhovou mikrovlnnou technologii, zatímco ve Švédsku moderní satelitní. Nepronikl však dobře pod povrch věci. Jaká nakonec bude použita technologie pro jejich celoplošný systém výběru mýta, budou Švédové zvažovat právě na základě výsledků projektu – někdy kolem roku 2010. Společnost Kapsch patří ke světové špičce v takzvaných mikrovlnných systémech, nelze je rozhodně označit za výběhovou technologii, úspěšně fungují v mnoha zemích světa. Účast na prestižním výzkumu ještě neznamená kšeft. Jde o pochopitelnou snahu udržet se na špičce i v technologii, která ještě není běžně dostupná, což firma nikdy neskrývala.
Evžen Staněk,
mediální poradce Kapsch