Menu Zavřít

Na českých silnicích přibylo aut. Nejvíce na D1 a D5

1. 6. 2017
Autor: Martin Hurda Hurda Martin / CNC / Profimedia

Intenzita provozu na českých silnicích vzrostla od roku 2010 o 13 procent. Vyplývá to výsledků loňského celostátního sčítání dopravy. Největší provoz je na dálnicích D1 a D5 u výjezdu z Prahy, vysoká intenzita se týká prakticky celé dálnice D1 mezi Prahou a Brnem a úseku dálnice D2 těsně za Brnem.

Dálnicí D1 u pražského Chodova projede 99 300 vozidel každý den. Úsekem D5 z Prahy ke sjezdu na desátém kilometru to je 57 100 vozidel.

Zvýšení automobilové zátěže se týká prakticky všech silnic bez rozdílu tříd. Sčítalo se na 6000 úsecích silnic a dálnic.Z hlediska typů komunikací zaznamenalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stejný 13procentní růst provozu na dálnicích a silnicích nižších tříd. Výjimku tvoří dřívější rychlostní silnice, které jsou nyní označovány jako dálnice II. třídy. Týká se to například spojení z Prahy do jižních Čech označované jako D4, nebo D7 vedoucí z Prahy na Slaný. U této kategorie vzrostla intenzita ve srovnání s rokem 2010 o sedm procent.

bitcoin_skoleni

Rozdíly mezi dálnicemi a silnicemi nižší třídy jsou u množství projíždějících kamionů. Zatímco u vozidel nad 3,5 tuny vzrostla intenzita provozu na dálnicích o 21 procent, na silnicích třetí třídy to bylo pětiprocentní zvýšení. Osobních vozidel na dálnicích proti roku 2010 přibylo o deset procent.

Sčítání dopravy spustilo ŘSD loni v květnu s ročním zpožděním. Sčítání se v Česku prováděla v pětiletých cyklech, pro poslední šetření ale ŘSD nedokázalo včas dokončit veřejnou soutěž. Důvodem byly podle ŘSD nejasnosti způsobené plány předchozího ministra dopravy Antonína Prachaře. Ten například chtěl využít pro sčítání nezaměstnané.

Dále čtěte:

Autoprůmysl se zlobí: zácpy jsou horší než diesely

Jezdcem na D8. Posudek v miliardovém sporu není pro stát příznivý

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách


  • Našli jste v článku chybu?