PRAHA (tpk) – Především nová generace modelu Mégane a jeho velkoprostorová verze Scénic jsou hlavními důvody, proč Renaultu opět rostou prodeje. Za první pololetí si vozy francouzské automobilky pořídilo na celém světě 1 306 000 zákazníků, což je oproti prvním šesti měsícům loni nárůst o 6,5 procenta. Stejný trend, jak potvrdil ředitel prodejů a marketingu Renaultu Francois Hinfray, hodlá výrobce udržet i v druhé polovině roku.
Stoupající prodeje by měly Renaultu pomoci zachovat jeho zhruba jedenáctiprocentní podíl na západoevropském trhu. Ten je stále pro francouzského výrobce klíčový, přestože k razantnějšímu útoku na ostatní regiony se v Renaultu již čas nachýlil. Rumunská Dacia, vyrábějící model Logan pro rozvíjející se trhy, za první pololetí prodala o 34,2 procenta více vozů než loni. Oproti tomu další součást koncernu, jihokorejský Samsung, stále klesá – v prvním pololetí o 32,1 procenta. Přesto díky zvýšenému zájmu ve střední a východní Evropě, Jižní Americe a Asii a na Středním východě Renault zvýšil svoje prodeje mimo západní Evropu o 21 procent.
Slabinou modelové řady Renaultu je v současnosti střední třída, kde Laguna vyráběná od roku 2001 nedosahuje růstu v prodejích zejména kvůli silné konkurenci. Proto by se v září měla představit její faceliftovaná verze. Slábnou rovněž počty prodaných malých vozů, kde Renault zastupuje Clio, v současné podobě vyráběné od roku 1998. Koncem letošního roku by se ale měla na trhu objevit jeho nová generace podobně jako nový velkoprostorový vůz postavený na stejném podvozku s názvem Modus.