Menu Zavřít

Na dřevěné podlaze

28. 11. 2002
Autor: Euro.cz

Volkswagen

CIF24

PRAHA (han) – Kdo by si koupil Volkswagen za čtyři miliony korun, když si může za stejné peníze koupit nejlepší Mercedes nebo BMW? To se uvidí! Luxusní limuzína VW Phaeton, se kterou mohli minulý týden zájemci absolvovat první jízdy, začíná lákat první kupce. Jejími hlavními trumfy je jednak technická vyspělost a jednak odlišný způsob prodeje od dosavadních tradic. Phaeton se montuje v Drážďanech, kde si kupci můžou ve virtuální realitě navolit vnitřek vozu podle libosti. Na výběr je spousta barev a interiérových dekorací. Montáž automobilu pak může klient sledovat přímo v továrně na pojízdném pásu, kde se o jeho miláčka starají dělníci v bílých rukavicích. Nocleh v luxusním Drážďanském hotelu je samozřejmě na účet koncernu.
Se zvláštním zacházením může počítat i český kupec. Místní dealeři VW, kteří chtějí Phaeton prodávat, musí splňovat jisté podmínky. „Limuzína má být v showroomu na dřevěné podlaze a musíme mít takzvanou konfigurační místnost, kde si zájemce na obrazovce navolí svůj interiér,“ říká Eduard Hrudka, jenž má limuzínu na starosti v pražském autosalonu Auto Jarov. Tyto parametry zatím v České republice splňuje jen šest prodejců. Vybraná místa mají pochopitelně také zvláštní servisní vybavení na opravy limuzíny.
Phaeton zájemce láká na spoustu technických vymožeností. Více než pětimetrový stroj hodně připomíná Rolls-Royce tím, že má typicky britské zalomení rámu dveří a také interiér je podobně noblesní. Specialitou vozu je vzduchové pérování použité po vzoru největších mercedesů a vozů BMW, které automaticky přizpůsobuje charakter podvozku okamžitému stavu silnice. Automobil rovněž umožňuje nastavení podvozku celkem ve čtyřech úrovních tvrdosti. Smysl pro detail projevili konstruktéři při vývoji ostřikovačů světlometů. Aby řidič „netrpěl“ krátkodobou ztrátou světelného výkonu, která je s ostřikem světel spojená, nejdříve se proudem vody opláchne levé světlo a až poté, co tryska zajede do útrob karosérie, přijde řada na pravý světlomet. Sedadla mohou být vytápěná, větraná i vybavená masážními strojky. Pod kapotou jsou dva silné benzinové motory, k nimž později přibude i diesel. A ceny? Ty jsou jen pro elitu. Nejlevnější Phaeton začíná na 1 959 300 korunách, nejdražší vyjde v základu na 3 627 200 korun. S bohatou výbavou ale může cena jít hodně přes čtyři miliony korun (viz redakční test na str. 70).

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).