Menu Zavřít

Na elektromobil zapomeňte, připojte auto k webu

20. 1. 2012
Autor: Euro.cz

Doprava

Nastává doba elektromobilů, hlásali ještě před pár měsíci zeleně zabarvení motoristé. Jak to ale vypadá, minimálně o pár let se netrefili. Loni se vozidel na elektřinu prodalo celosvětově pouze několik desítek tisíc a příznivé nejsou ani odhady prodejů pro letošní rok. Většina z vedoucích pracovníků v automobilovém průmyslu je navíc v otázce elektromobility notně skeptická, jak vyplývá z průzkumu Global Automomotive Executive Survey 2012 společnosti KPMG. Manažeři se nedomnívají, že by vozidla na elektřinu v následujících letech měla na automobilovém trhu dosáhnout významnějšího podílu. KPMG uskutečnila zmíněný průzkum prostřednictvím své celosvětové poradenské sítě. Vedoucí pracovníci automobilek jsou přesvědčeni, že mnohem perspektivnější budou spíše koncepty takzvaných městských aut a rovněž městské mobility. Jen v zemích BRICS (Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jižní Afrika) by měl za následujících patnáct let přesáhnout počet zájemců o pořízení nového dopravního prostředku sto milionů lidí. S tím dle KPMG souvisí i další trend, a to připojení aut k internetu a s ním spojeným novým službám. Mezi ně bude patřit poskytování sofistikovaného dopravního zpravodajství, navigační služby či propojení jednotlivých aut navzájem. I z toho důvodu 63 procent respondentů oslovených KPMG očekává užší spolupráci či vznik aliancí automobilových firem se společnostmi z oblasti telekomunikací, informačních technologií a zábavy.

  • Našli jste v článku chybu?