Internet k nákupu už využilo 95 procent tuzemských uživatelů. Téměř polovina z nich utratila do deseti tisíc korun za rok.
Autor: Martin Siebert
Polovina lidí podle průzkumu společnosti Mediaresearch nakupuje na internetu alespoň jednou za čtvrt roku, pět procent nejméně jednou týdně. Pětina lidí v elektronických obchodech utratila přes 20 tisíc korun, naproti tomu více než třetina vydala za nákupy do pěti tisíc korun. Lidé na internetu kupují hlavně počítače a příslušenství, ale též oblečení či boty, mobilní telefony, domácí spotřebiče a knihy.
„Další nárůst v oblasti internetového nakupování lze do budoucna očekávat v oblasti elektronického zajišťování vstupenek na kulturní či sportovní akce a zařizování dovolených a vůbec záležitostí spojených s cestováním,“ uvedl Jan Mazal z Mediaresearch. Okolo 99 procent nakupujících je s nakupováním přes internet převážně spokojeno. Přes tři čtvrtiny uživatelů však při nakupování vnímá rizika z finančních podvodů, kvality produktů a reklamačních podmínek.