Pojišťovnictví
PRAHA (hns) - Komerční banka (KB) začala nabízet produkty české pobočky pojišťovny Allianz, zejména pojištění nemovitostí a povinné ručení, na všech 335 svých pobočkách. Banka tak činí na základě smlouvy o spolupráci. „Smlouva mezi Komerční bankou a naší pojišťovnou je uzavřena na období pěti let s opcí na delší období,“ potvrdil týdeníku EURO mluvčí pojišťovny Allianz Milan Káňa, který zároveň dodal, že odměny pro KB budou nastaveny na základě provizního systému podle objemu prodaného pojištění. Životní pojištění bude banka prodávat vlastní. „Právě na životní pojištění jsme se soustředili v roce 2002, kdy jsme prodali celý neživotní kmen Komerční pojišťovny Kooperativě,“ připomíná Marie Petrovová z Komerční banky transakci, kdy před dvěma lety převedla Komerční pojišťovna povinné ručení a havarijní pojištění asi 400 tisíc klientů na Kooperativu. Podobnou smlouvu o nabídce neživotního pojištění jako KB a Allianz má již uzavřenou Česká spořitelna a Kooperativa, které sledují podobnou strategii jako jejich mateřské instituce, Erste Bank a Wiener Städitsche na rakouském trhu. Kromě KB hledá svého partnera pro nabídku pojištění na českém trhu zřejmě i HVB Bank a Živnobanka, která kdysi o podobné spolupráci rovněž komunikovala s Allianz. O potenciálu banky jako distribučního kanálu svědčí i příklad ČSOB pojišťovny. „Nyní tvoří odbyt pojištění přes přepážky banky již více než třetinu prodejů ČSOB pojišťovny,“ potvrdil týdeníku EURO generální ředitel ČSOB Pavel Kavánek.