SOR Libchavy připravují vlastní typ pohonu na zemní plyn (CNG). Rostoucí poptávka po takto napájených autobusech přiměla českou „dvojku“ ve výrobě autobusů vyvinout pohonný systém využívající toto perspektivní palivo. “V současnosti na projektu pracujeme. Dokončení plánujeme začátkem druhého pololetí,” řekl pro týdeník EURO ředitel firmy Jaroslav Trnka. Pohon na CNG by se měl montovat do různých typů autobusů SOR.
V loňském roce společnost SOR Libchavy vyrobila a prodala 410 autobusů, což představuje více než šedesátiprocentní nárůst produkce proti roku 2005. Téměř polovina vozů směřovala na zahraniční trhy, nicméně prodeje rostly i v Česku a na Slovensku. “K natolik významnému posunu přispěly i rozsáhlé investice do výstavby výrobních prostor, do technologií a vybavení,” uvedla firma. Letos prý bude společnost v investicích pokračovat - nejen do výroby, ale i do prodejních a poprodejních služeb a skladových prostor.
SOR exportuje autobusy do čtrnácti zemí světa, přičemž stále významnější destinací v zahraničí je pro značku Slovensko. “Posilujeme svou pozici také v Rusku - zejména na Sibiři -, kam dodáváme speciální autobusy s označením Arktik, jež vyhovují tamním těžkým klimatickým podmínkám,” dodal Trnka. Nový trh našla firma loni také v Pobaltí. V Litvě, Lotyšsku a Estonsku je prý o autobusy SOR zájem zejména z důvodů výhodné kombinace ceny, vysoké kvality a nízkých provozních nákladů.