Menu Zavřít

Na předvánoční období nabízíme pracovní místo třem tisícům sezonních zaměstnanců, říká generální manažer Amazonu michal Šmíd

19. 10. 2020
Autor: Euro.cz

Jsme hrdí na to, že rozšiřujeme naše podnikání a vytváříme pracovní příležitosti pro lidi z okolních regionů, kterým již od prvního dne nabízíme konkurenceschopné mzdy a řadu benefitů, zdůrazňuje generální manažer společnosti Amazon Michal Šmíd k tradičnímu předvánočnímu náboru zaměstnanců

* Společnost Amazon patří globálně k jednomu z největších zaměstnavatelů. Jak je to v Česku? Kolik zde aktuálně v Amazonu pracuje lidí?

Od otevření distribučního centra v Dobrovízi u Prahy v roce 2015 jsme zde vytvořili přes tři tisíce stálých pracovních míst. Dalších přibližně tisíc zaměstnanců pracuje v naší kancelářské budově v Praze. Celkem tedy v Česku zaměstnáváme čtyři tisíce lidí a kromě toho byl v Amazonu zahájen nábor tří tisíc sezonních pracovníků pro nadcházející vánoční období.

* Co novým zaměstnancům nabízíte?

Naše společnost poskytuje jedny z nejmodernějších pracovišť na světě spolu s konkurenceschopnými platy v oboru a řadou procesů a systémů určených k zajištění kvalitních pracovních podmínek a bezpečnosti našich zaměstnanců. Stálým i dočasným zaměstnancům navíc nabízíme širokou škálu velmi zajímavých benefitů.

* O jaké benefity se konkrétně jedná?

Co se mzdy týče, počáteční plat ve vstupních pozicích v Dobrovízi začíná na 160 korun na hodinu a hodinová mzda vedoucích týmů činí 205 korun. Kromě toho dostávají zaměstnanci společnosti Amazon až desetiprocentní měsíční bonus za účast a produktivitu na pracovišti. Dále poskytujeme například životní pojištění, příspěvky na penzijní připojištění, dopravu zdarma na 24 autobusových linkách a jedné vlakové trase, dotované stravování za 25 korun, různé slevy na nákupy na amazon.de, podporu zaměstnanců na rodičovské a mateřské dovolené v rámci speciálního návratového programu nebo inovativní vzdělávací program Career Choice pokrývající 95 procent školného.

* Jaké pozice vlastně obsazujete? Jedná se pouze o vstupní pozice do distribučního centra?

V aktuální předvánoční špičce obsazujeme zejména sezonní pracovní pozice v distribučním centru. V tomto období bývá tradičně vyšší zájem o zboží z Amazonu a naším cílem je doručit jej všem zákazníkům v pořádku a včas. Jinak samozřejmě společnost v Česku v průběhu celého roku obsazuje širokou škálu stálých pracovních míst s různými úrovněmi zkušeností, dovedností a vzděláním – jak veliké množství vstupních pozic v provozu distribučního centra, tak pozice v oblasti financí a daní, účetnictví, obchodu, marketingu a dalších.

* Jakým způsobem mohou zaměstnanci Amazonu usilovat o kariérní růst?

Společnost umožňuje svým zaměstnancům rozvíjet se na vedoucí i manažerské pozice a všechny zaměstnance, kteří se rozhodnou posouvat v kariéře výš, vždy velmi rádi podporujeme – například různými interními školeními nebo již zmíněným programem Career Choice. Od zahájení činnosti Amazonu v České republice v roce 2013 bylo v interních strukturách společnosti povýšeno více než tisíc zaměstnanců.

* Hovořil jste také o bezpečnosti na pracovišti. Zavedl Amazon nějaká opatření související s koronavirovou pandemií?

Do bezpečnostních opatření, jako jsou měření teploty, poskytování roušek a rukavic, důkladného úklidu a testování, jsme tento rok investovali již přes 800 milionů dolarů. K dnešnímu dni jsme také na našich pracovištích po celém světě provedli více než 150 opatření, abychom ochránili zdraví a zajistili bezpečnost našich týmů. Jen v České republice máme k dispozici více než milion párů ochranných rukavic, přes 1,6 milio nu roušek, 3,5 milionu dezinfekčních ubrousků a 11 milionů prostředků na dezinfekci rukou.

* Změnila některá tato opatření celkové fungování nebo nastavení firemních procesů?

WT100

Ano, kromě zmíněných ochranných prostředků, které pracovníkům poskytujeme, jsme výrazně upravili provoz v hale a odpočinkových zónách, aby bylo umožněno dodržovat dvoumetrové vzdálenosti mezi zaměstnanci. Například jsme zrušili pravidelná setkání zaměstnanců, prodloužili jsme pracovní přestávky, zrušili výstupní kontrolu nebo posílili autobusové spoje. Také v současné chvíli doporučujeme, aby všichni naši zaměstnanci po celém světě, kteří pracují v pozici, která umožňuje práci z domova, tuto možnost využili. Dále jsme například přesunuli pohovory na online virtuální setkání, které nevyžadují, aby uchazeči cestovali fyzicky k nám.

  • Našli jste v článku chybu?