Internetové odbavování probíhá na internetových stránkách jednotlivých leteckých společností, kde je nejprve nutné zakoupit letenku. Po jejím vytištění se pak do příslušné sekce zadají údaje o letu, rezervační kód a jméno účastníka letu. Pokud by zákazník chtěl odbavit více osob či letů, musí je do systému zadat postupně a každého zvlášť.
Cestující si následně vytisknou palubní lístek a namísto čekání ve frontě mohou zamířit rovnou k letadlu.
Doba, po níž se lze nejdříve a nejpozději odbavit, se u jednotlivých dopravců liší. Společnost Germanwings prosazuje termín nejdříve 24 hodin před odletem, nejpozdější dvě hodiny před ním. U SkyEurope je možné se přihlásit k odbavení přes web nejdříve 48 hodin a nejpozději čtyři hodiny před plánovaným startem. Lufthansa umožňuje internetové odbavení na lety odlétající tentýž den, od 18 hodin také na všechny lety dne následujícího. U letadel ČSA je možné odbavit se přes internet až 24 hodin před odletem, nejzazší termín je 35 minut před startem, kdy by měl být cestující také nejpozději na letišti.
Jednotlivé společnosti se také liší v přístupu k zavazadlům cestujících. Zatímco nízkorozpočtové aerolinky odbaví prostřednictvím internetu pouze cestující bez zavazadel, u klasických leteckých společností to mají vyřešeno tak, že cestující musí navštívit expresní odbavovací přepážku. Systém internetového odbavení umožňuje u ČSA vedle dalších výhod i volbu místa v letadle. Tato společnost poskytuje ještě jednu podobnou službu - odbavení prostřednictvím telefonní linky. Tento způsob odbavení již však není tak komfortní jako přes internet, protože cestující si musí na letišti vyzvednout letenku u některé z odbavovacích přepážek ČSA. *