Menu Zavřít

Na stejnou platformu

23. 5. 2002
Autor: Euro.cz

DaimlerChrysler

EBF24

FRANKFURT, SOUL (FT, tpk) - Americko-německý koncern DaimlerChrysler připravuje plán sbližování značek, které mu patří nebo jež kontroluje. U automobilek Mercedes-Benz, Chrysler a japonské Mitsubishi Motor bude probíhat v příštích deseti letech proces, který by měl vést k propojení distribuce náhradních dílů, sjednotit by se měly služby dealerů značek a logistika všech tří automobilek. DamilerChrysler také odsouhlasil, že se v budoucnu sníží počet vyráběných motorů a převodovek v rámci koncernu, a jeho vozy by tak měly sdílet společné platformy, jako je tomu u mnoha konkurentů na trhu.
Tento krok je zatím posledním při snižování nákladů, které inicioval šéf společnosti Jürgen Schrempp. Pátý největší automobilový koncern na světě se tím snaží maximálně zlepšit rentabilitu.
DaimlerChrysler se rozhodl být aktivní rovněž při spolupráci s další automobilkou, v níž vlastní podíl, a to desetiprocentní. Jde o korejskou Hyundai Motor, se kterou zvažuje možnost společného vývoje malých osobních vozů s pohonem předních kol. Navíc již začátkem tohoto měsíce podepsal americko-německý koncern s Hyundai Motor a Mitsubishi Motors dohodu, jež se týká se návrhů a vývoje automobilových motorů.
V minulém roce DaimlerChrysler ohlásil provozní zisk 1,35 miliardy eur, což znamenalo pád z 5,17 miliardy eur proti předchozímu roku. Prodeje za stejné období klesly z 162,4 miliardy eur na 152,9 miliardy. V rozhovoru pro Financial Times Schrempp přehodnotil plán pro tento rok, když prohlásil, že společnost počítá s více než dvojnásobným provozním ziskem proti loňskému roku. Analytici, zabývající se automobilovým průmyslem, předpokládají, že by DaimlerChrysler mohl tento rok dosáhnout provozního zisku zhruba čtyři miliardy eur, v příštím roce 5,5 miliardy.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).