Ceny elektroniky prudce padají. Výhodné nabídky elektrospotřebičů, které inzeruje řada velkých obchodníků, vyvolala podle odborníků snaha udržet zákazníky v době, kdy svůj vstup na český trh připravuje nový hráč, síť Electroworld britské firmy Dixons.
Její koncept velkoplošných prodejen má být podle Zdeňka Skály z marketingové firmy Incoma Research cenově velmi agresivní. Vstupem Dixons do České republiky pokračuje koncentrace na trhu s elektronikou. Podle žebříčku Incoma Research měl za loňský rok největší tržby 2, 7 miliardy korun - řetězec HP Tronic, který provozuje síť Euronics/Proton. Následuje K + B Expert s 2,6 miliardy korun, Fast s 2,4 miliardy, Okay s dvěma miliardami korun. Datart loni dosáhl 1,5 miliardy korun. Europe Technic s prodejnami Elektrocity měla podle odhadů Incomy loni tržby pod miliardu korun. Podle Incomy čeští spotřebitelé utratí každoročně za elektrospotřebiče téměř 30 miliard korun. V roce 2000 se na této sumě podílela z více než jedné třetiny desítka největších obchodních řetězců nabízejících tento sortiment. Přes celkový mírný růst trhu poklesl počet prodejen specializovaných na elektrospotřebiče. Je to důsledek silné expanze širokosortimentních řetězců, zejména hypermarketů.
Viz str. 17: Mezi prodejci elektroniky panuje nervozita