Všem, kteří shánějí velký a levný kombík, nasadila brouka do hlavy rumunská Dacia. Po sedanu Logan, který uvedla na trh před třemi roky, se letos objevil i velký kombík s označením MCV. A za neuvěřitelnou cenu – začíná na 235 900 korunách včetně daně.
Všem, kteří shánějí velký a levný kombík, nasadila brouka do hlavy rumunská Dacia. Po sedanu Logan, který uvedla na trh před třemi roky, se letos objevil i velký kombík s označením MCV. A za neuvěřitelnou cenu – začíná na 235 900 korunách včetně daně.
VYZKOUŠELI JSME – DACIA LOGAN MCV
Nejlevnější auta s prodlouženou zádí stojí jen výjimečně něco málo přes 300 tisíc korun. Například Renault Mégane vyšel v nedávné akci na 309 000 korun, ale to byla speciální sleva. Zájemci o velký kombík si musí připravit spíše částku o sto tisíc korun vyšší. Může být Logan MCV levnou alternativou k dražším konkurentům? Velikostí se jim vyrovná a většinu dokonce překoná. Jeho konstruktéři vzali předchozí sedan a prodloužili rozvor náprav a současně s tím zvětšili výšku vozu. Vzniklo relativně dlouhé a vysoké auto s prodlouženou zádí, kterou zakončují asymetrické křídlové dveře. Všichni cestující v něm mají dostatek místa pro nohy a obrovský kufr pojme 700 litrů nákladu. Nebo další řadu sedadel, protože Logan MCV nabízí i sedmimístnou verzi. Na kufry pak zbude za sklápěcí lavicí 200 litrů prostoru. Sedadla druhé řady jsou s výjimkou základního provedení dělená. Pro nastupování na zadní sedadla nebo zvětšení prostoru pro náklad je lze snadno sklopit dopředu. || Jaké byly naše dojmy z jízdy? Pod kapotou jsme měli benzinový agregát Renault 1,6 s výkonem 64 kilowattů. Nebyl to žádný silák, ale na své úkoly stačil. Loganu dokázal dát rychlost až 167 kilometrů v hodině, takže vůz není diskvalifikován na dálnici. Kombík sedí na asfaltu dobře, v rychlostech nad 140 kilometrů už ale řidič necítí jistotu k úhybným manévrům. Prodloužení karoserie sedanu způsobilo ztrátu tuhosti, podvozek je v prudkých zatáčkách jako z gumy. Vysoký stroj se také hodně naklání. Pro rozjetí musí řidič Loganu hodně šlapat na plyn. To vše se ale dá levnému užitkovému autu odpustit, není to vůz na závody, má převážet hodně nákladu. Je tedy Logan MCV dobrou alternativou ke stávajícím kombíkům? Odpověď není jednoznačná, protože do srovnání je třeba zahrnout více faktorů. Zájemce o rumunský vůz musí v interiéru počítat s levnými materiály, například obložení střechy připomíná více levný koberec než kvalitní čalounění. Sedadla jsou relativně měkká, nemají ale žádné boční vedení. Dalším negativem je volant bez možnosti nastavování polohy. Z místa řidiče je také špatný výhled dozadu. I s tím vším se lze za čtvrt milionu korun smířit. Skutečná negativa auta jsou jinde. Nejlevnější varianta kombíku je vybavena slabým benzinovým motorem 1,4 (75 koní). Tato verze nemá sedmimístnou verzi a naopak má velmi malou výbavu. Ta není příliš bohatá ani u silnějších verzí. Logan MCV z našeho testu vyšel jako solidně vypadající velký kombík s francouzským motorem a tříletou zárukou, který láká hlavně na velký prostor. S komfortem a bezpečností je to horší, stejně tak cena u silnějších verzí je vyšší. Ale zájem o auto je zřejmě veliký. „Na Logana se v současnosti čeká tři měsíce, kdo si jej objedná v červenci, může s dodáním počítat až v říjnu,“ řekli Profitu v pražském dealerství Autoavant. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Logan MCV je homologován ve verzi N1, za přepážku a zatmavení oken se připlácí 15 tisíc korun. K tomu je třeba připočítat je‰tu put tisíc korun za montáž. Velký kombík se bude hodit jako levný montážní vůz řemeslníkům, sedmimístnou verzi zase ocení taxikáři. Problematická je ale skutečnost, že verze N1 je kvůli přepážce homologována jen jako pětimístná, alovuk si musí vybrat, jestli chce odpočet, nebo třetí řadu sedadel.