Menu Zavřít

Nádraží čeká modernizace

27. 11. 2006
Autor: Euro.cz

Rozsáhlé úpravy čekají v následujících letech vlaková nádraží v Olomouci a Přerově, patřící mezi nejvýznamnější v republice. Olomouckým nádražím projde denně 30 až 40 tisíc lidi, což ho řadí na třetí až čtvrté místo v Česku.

Rozsáhlé úpravy čekají v následujících letech vlaková nádraží v Olomouci a Přerově, patřící mezi nejvýznamnější v republice.

Olomouckým nádražím projde denně 30 až 40 tisíc lidi, což ho řadí na třetí až čtvrté místo v Česku. „Leží také na koridorové trati z České Třebové do Přerova, která bude v roce 2008 kromě nádraží v Olomouci a Přerově hotová,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.

Nyní se dokončuje přípravná dokumentace, projekt by měl být hotový příští rok. „V optimistické variantě bychom mohli s investicí začít na konci roku 2008, spíše to ale bude v roce 2009. Úpravy budou otázkou minimálně tří let,“ doplnil Komárek.

Investice si podle odhadů vyžádá zhruba 3,5 miliardy korun. Mimo jiné dojde k rozšíření počtu nástupišť o jeden peron a instalaci moderního zabezpečovacího zařízení. Významná část peněz půjde do odvodnění železničního spodku, přeložek a oprav mostních konstrukcí zejména ve směru na Štěpánov. „Opravy pocítí i cestující, úpravy si vynutí výluky,“ dodal Komárek.

Zhruba 4,5 miliardy korun si v následujících letech vyžádá i rozsáhlá rekonstrukce nádraží v Přerově. Součástí budou úpravy kolejí, nástupišť či vybudování nového podchodu k nim. Změn dozná také interiér výpravní budovy. Na jeho revitalizaci vypíšou dráhy výběrové řízení.

bitcoin_skoleni

Železničáři budou nabízet ve výběrovém řízení i pozemky v okolí nádraží. Očekávají, že by na nich mohly vyrůst logistické a nákupní centrum, hotel nebo dům s malometrážními byty.

Novou podobu již v Olomouckém kraji získaly stanice v Prostějově a Zábřehu. Letos a v příštím roce se dočkají rekonstrukce a modernizace nádraží v Šumperku a Jeseníku.

  • Našli jste v článku chybu?