Menu Zavřít

Najít své místo

27. 1. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Někde na světě nejspíš existuje detailně vypracovaná studie, z níž vyplývá, že v automobilech střední třídy zákazníci nepotřebují příliš velký zavazadlový prostor ani enormně mnoho místa pro cestující vzadu. Zato touží po eklektickém designu a kvalitních jízdních vlastnostech. Ta studie musí existovat. Peugeot 407 totiž na jejím základě vznikl.
Prostorem vzadu sedan 407 opravdu nehýří. Do kufru se vměstná pouze 407 litrů zavazadel (jak stylové!), což je jen o málo více než u zástupců nižší střední třídy. Cestující vzadu mají méně místa na nohy než ve Volkswagenu Golf či Mazdě3. A to nejsou jeho přímí konkurenti. Vpředu je však situace diametrálně odlišná.
Pohodlná sedadla nabízejí řidiči i spolujezdci příjemné posezení, a přitom je v zatáčkách dostatečně podrží. Z elegantních oblých tvarů přístrojové desky navíc čiší perfekcionismus ve zpracování, který nebyl dosud u všech modelů značky samozřejmostí. Ačkoliv dobrý výběr materiálů nelze upřít ani středové konzole, ovladačů na ní je mnoho a jsou drobné, což člověku ztěžuje orientaci.
Na silnici je Peugeot 407 pro řidiče neméně přesvědčivý. Dvoulitrový turbodiesel s maximálním výkonem 136 koní o sobě nedává vědět hlukem, ale zátahem od nízkých otáček. Pružný motor odpovídá představě o komfortním a rychlém cestování, podporuje ho přitom přesné řízení, výborná stabilita a čitelnost automobilu v zatáčkách a sympaticky hladká převodovka.
Žádný sporťák přesto agregát ze čtyřistasedmičky nedělá. Vůz kvůli rozsáhlému bezpečnostnímu vybavení váží přes jeden a půl tuny, což agregátu dovoluje akcelerovat na stovku za jedenáct sekund (do stejného segmentu zařazený Citroën C5 se shodným dvoulitrem to zvládá o 1,2 vteřiny rychleji). Spotřeba se při běžné jízdě pohybuje kolem sedmi a půl litru nafty na sto kilometrů, stlačit ji o litr níže ale není složité. A to potom se 66litrovou nádrží znamená dojezd kolem tisíce kilometrů.
Dvoulitrový turbodiesel v Peugeotu 407 dává smysl. Je tichý, pružný a dostatečně výkonný. Druhou naftovou možností v nabídce automobilky je o padesát tisíc levnější šestnáctistovka. Ta však má kromě nižší spotřeby a slabšího motoru také méně přesnou pětistupňovou převodovku. Pokud jde o naftu ve 407, není zkrátka co řešit. Peugeot 407 2,0 HDI Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1997 cm3
Max. výkon 100 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 208 km/h
Průměrná spotřeba 5,9 litru na 100 km
Základní cena 784 000 Kč

WT100

Klady - tichý agregát
- jízdní vlastnosti
- kvalitní interiér

Zápory - výhled z vozu
- méně místa vzadu
- horší přehlednost středové konzole

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).