Nákladní automobil Renault s hybridním motorem prochází od loňského prosince testy v ulicích Lyonu. Přepravní společnost Jacky Perrenot ho tam používá při zásobování prodejen Casino Group v centru města.
Foto: Renault
Kamion je výrazně tišší než konvenční vozidla a zároveň produkuje méně CO2. „K seznámení se s vozem postačuje jediná rozvážka. Řízení je velmi pohodlné. Aby se akumulátory správně dobíjely a bylo možné využívat elektrický pohon, musíme při jízdě více předvídat a používat flexibilnější styl řízení,“ říká Mario Tome, instruktor u společnosti Jacky Perrenot .
V plně elektrickém módu na sebe vozidlo vždy strhává pozornost kolemjdoucích. „Lidé se za námi otáčejí, nemohou pochopit, jak se takto velký kamion může pohybovat bez hluku!“ dodal Mario Tome.
Hybridní technologii společnost Renault Trucks testuje již téměř tři roky. Tento typ pohonu kombinující klasický motor a elektromotor je zvláště vhodný pro rozvážku zboží v městském či příměstském prostředí. Vedle úspory paliva zhruba o 20 procent je při využití plně elektrického módu výrazně redukován i hluk.
Obyvatelé Lyonu si hybridní vůz brzy oblíbili. Ranní zásobování je totiž nebudí tak jako dřív. „Obyvatelé okolních domů mohou nyní klidně spát,“ říká Georges Paget, manažer supermarketu Tassin la Demi-Lune řetězce Casino.