Operativní leasing není v Česku pro fyzické osoby tak atraktivní, jak by si automobilky a leasingové společnosti přály. Svůj příští vůz jím chtějí financovat pouhá dvě procenta Čechů.
Pouze každý sedmnáctý respondent v průzkumu společnosti STEM/MARK uvedl, že svůj současný automobil pořídil prostřednictvím operativního leasingu, a jen každý pětadvacátý o něm jako o možnosti financování svého příštího vozu uvažuje.
Z těch, kteří jsou rozhodnuti o způsobu financování příštího auta, chtějí operativní leasing využít pouze dva lidé ze sta. Financovat auto z úspor hodlá každý čtvrtý a úvěrem každý dvacátý respondent. Téměř třetina nemá jasno, jak bude pořízení svého dalšího automobilu financovat.
Obecné povědomí o operativním leasingu je rovněž relativně nízké. Dobrou informovanost, včetně přímé zkušenosti, deklaruje pouze 17 procent respondentů. Častěji jsou to muži, lidé v produktivním věku, vysokoškoláci a respondenti, kteří si plánují pořídit svůj příští automobil jako nový.
Jak budou Češi kupovat svůj další vůz Pramen: STEM/MARK
Mezi nejčastěji zmiňované výhody operativního leasingu patří, že není třeba řešit prodej vozidla. A také skutečnost, že při opakovaném využití mohou lidé prakticky stále jezdit v podstatě novým autem. Naproti tomu hlavní bariérou operativního leasingu je fakt, že kupující nikdy nezíská automobil do osobního vlastnictví.
Negativní roli mohou hrát také zkušenosti a sdílené informace o tom, jak se může operativní leasing prodražit. Riziko mohou představovat uzavřené smlouvy, které si klient detailně neprostuduje. Nemalé prodražení se může skrývat v detailech o pojištění vozu nebo omezeném nájezdu kilometrů a způsobu úhrady při jeho překročení.
Čtěte také: