Nákupní centra v tuzemsku porostou kvůli krizi i v následujících dvou letech pomaleji. Již loni bylo v Česku otevřeno pouze 150 tisíc čtverečních metrů těchto ploch, tedy asi 60 procent původních plánů developerů.
Autor: Profit - Jakub Stadler
Celková plocha tuzemských nákupních center činila v loňském roce podle mezinárodní poradenské společnosti Cushman & Wakefield téměř 1,95 milionu m2.V příštím roce by se měly v tuzemsku vystavět projekty o ploše zhruba 380 tisíc m2.
Obdobná situace jako v Česku je nyní podle poradců i v celé Evropě, kde byla kvůli světové finanční krizi zrušena výstavba až sedmi milionů čtverečních metrů nákupních center. V letošním roce by zde mělo být otevřeno přibližně deset milionů čtverečních metrů nových nákupních center, což je o 40 procent méně, než se předpokládalo loni v červenci.