Splátkového prodeje využívají nejčastěji svobodní lidé od 21 do 30 let. Alespoň to naznačují výsledky výzkumu jednoho z nejvýznamnějších splátkových prodejců na českém trhu, společnosti CCS Triangl. Její zákazníci v průměru na osobu za necelé dva roky utratili 21 623 korun. Typickým klientem společnosti jsou lidé s hrubým příjmem okolo 13 871 korun, středoškoláci pracující v oblasti obchodu a služeb nebo jako řemeslníci.
Nakupovat na splátky si zvykli nejvíce lidé od 20 do 50 let, přičemž věková skupina od 21 do 30 let tvoří třicet procent, lidé od 31 do 40 šestadvacet procent a klienti ve věkovém rozmezí 40 až 50 let pak jednadvacet procent. Více než polovinu nákupů zboží na splátky realizují ženatí muži nebo vdané ženy (56 procent), svobodní klienti pak zhruba čtvrtinu nákupů (26 procent).
Celkem 90 procent všech nákupů se uskutečňuje formou splátek s nulovým navýšením. Nakupují se zejména pračky, televizory, ledničky, telefony a videa. Letními hity by se podle společnosti CCS Triangl mohly stát katalogové novinky, jako budou skútry a mopedy, notebooky, klimatizační jednotky či nový sortiment nábytku a pokojových svítidel.