Menu Zavřít

Nápady pitváme v kavárně

8. 4. 2016
Autor: Redakce

Jak vypadá pracovní den majitelek značky České ghíčko, které na vše kolem podnikání musely přijít samy metodou pokus omyl?

Řídíme práci a procesy zhruba pro šestičlenný tým. My dvě spolumajitelky firmy a značky České ghíčko, produkující pro vaření zdravější přepuštěné máslo, děláme vše, co provoz potravinářské výroby zrovna vyžaduje.

Do podnikání jsme se pustily víceméně proto, že si to situace žádala. Dominika vždycky věděla, že pozice zaměstnance jí nevyhovuje, zatímco Andrea asi půl roku fungovala ve firmě při práci zdravotní sestry v trojsměnném provozu.

Začaly jsme podnikat úplně od nuly, navíc zatížené rolí matek samoživitelek od celkem pěti dětí, takže peníze na placené odborníky jsme neměly. Například pořádný funkční web si můžeme dovolit až po roce a půl fungování. Musely jsme proto proniknout do různých oborů, o kterých jsme neměly ani tušení, jak fungují. Od práva, kde jsme se snažily zorientovat v legislativě třeba při zakládání společnosti s ručením omezeným. Potom obchod, marketing, účetnictví, logistika. Bylo toho hodně.

Svoje role jsme si rozdělily. Dominika má na starost výrobu, finance a komunikuje s dodavateli, Andrea se stará o marketing a obchod a komunikaci vně firmy, takže s odběrateli a zákazníky. K ruce máme tři děvčata ve výrobě, dvě ve skladu a jednoho studenta, který funguje v terénu a nově má na starost i zahraničí.

Procesy uvnitř firmy se výrazně nemění. Jedeme denně od čtyř hodin do pozdního odpoledne. Naše role a úkoly se mění podle potřeb a problémů, které je třeba řešit. Nijak dlouhodobě proto neplánujeme. Co ovšem plánujeme, to jsou celkové vize, kam se chceme posouvat, co všechno zlepšit, doladit, uvést do reality a jak. Protože jsme dlouholeté kamarádky a ledacos jsme spolu již zažily, nejlépe se nám plánuje v kavárně, kam se v případě potřeby přesouváme. Tam pitváme nové myšlenky a nápady a vlastně tam i velmi rády začínáme pracovní den.

bitcoin_skoleni

Naplánujeme si den, řekneme si, co chceme zvládnout do týdne, a načrtneme si vize v dlouhodobějším horizontu. Stejně tak si rozdělíme jednotlivé úkoly a kroky. Pak se buď přesuneme do kanceláře, nebo do terénu.

Dominika většinou řeší fakturace, platby, zajišťuje materiál, ať už máslo, sklo, etikety, nebo kartony. Andrea vyřizuje maily, plánuje kampaně, řeší propagaci a koordinuje vlastního syna, který funguje, pokud zrovna nesedí v posluchárně, jako obchodník. V poledne někdy chodíme na oběd. Fakt je, že tuto část dne dost zanedbáváme. Okolo půl třetí se střídá třetí směna, která pracuje zhruba do 19. hodiny. My dvě odpoledne buď zůstáváme a pokračujeme, nebo se přesunujeme k rodinám.

  • Našli jste v článku chybu?