Menu Zavřít

Naruby

1. 12. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Automobilky nedělají facelifty proto, aby zákazníky přilákaly zlepšenými jízdními vlastnostmi. Cílem je především upoutat nově pojatým vzhledem, který se postupem času stává stále obyčejnějším. Většina to tak praktikuje, u Nissanu Primera to je obráceně.
Linie, které spoustu zákazníků před dvěma roky při uvedení současné generace Primery zaskočily, nechala japonská automobilka téměř beze změn. Zato se soustředila více na interiér a na naladění podvozku. Budíky pod táhlým obloukem přístrojové desky, umístěné ve středu vozu těsně před předním sklem, překvapivě ustoupily od retro image v podobě stříbřitého kruhového rámování a nyní svítí do noci cihlově červenou barvou. Moderně vypadají i kliky dveří či nový volant. Ten dostal jednak atraktivnější vzhled díky uspořádání stříbrných ovladačů a jednak se podstatně lépe drží.
Jelikož byl Primeře dříve vyčítán příliš měkký podvozek, kvůli němuž se vůz údajně více nakláněl v zatáčkách, nezbývalo Japoncům než se podívat právě tímto směrem. A je to znát. Primera neztratila nic z komfortu, kterým při jízdě zahrnuje pasažéry, a nerovnosti tlumí dobře. Zlepšilo se však řízení, jež je nyní stejně přesné, ale přitom komunikativnější. Nejvýmluvnější je v průjezdech serpentinami, kdy se kola urputně drží zvolené stopy a po zbytečném bočním zhoupnutí není ani památky.
Týdeník EURO vyzkoušel verzi kombi se čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2,2 litru, jenž se k této karosářské variantě patrně hodí nejlépe. Prostorný rodinný automobil by měl mít jako hlavní přednosti přijatelnou náročnost na množství paliva a schopnost zdolávat delší vzdálenosti bez mrknutí oka. Kombinované spotřeby 6,1 litru nafty na sto kilometrů lze se sebezapřením dosáhnout, přesto průměrných osm litrů - dosažených během testu - řidiče nezarmoutí. Primera je díky zátahu od spodních otáček dostatečně dynamická a při cestovní rychlosti kolem 180 kilometrů ve svém živlu. Do kabiny neproniká nadměrný hluk ani od motoru, ani od vozovky. Přesto by stálo za to agregát utišit v nejvyšších otáčkách.
Jedinou změnou na Primeře, která má působit hlavně efektním dojmem, a tudíž se jeví jako nadbytečná, je kamera pro couvání. U nové verze se totiž prostor za automobilem zobrazuje ve více barvách než jen v odstínech černé a bílé. Na druhou stranu, funkční je stále stejně a ještě tak hezky vypadá. Nissan Primera 2,2 dCi kombi Tekna Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 2184 cm3
Max. výkon 103 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 203 km/h
Průměrná spotřeba 6,1 litru na 100 km
Základní cena 884 000 Kč

bitcoin_skoleni

Klady - zlepšené jízdní vlastnosti
- nový volant
- prostorný interiér

Zápory - motor by mohl být tišší
- měkčí přední sedadla

  • Našli jste v článku chybu?