Bez nadsázky se dá říct, že z termoplastu se stal jeden ze zachránců
českého pivovarnického byznysu. Díky většímu objemu, než obvykle mají hliníkové
plechovky a skleněné lahve, je vítaným pomocníkem všech sládků, kteří tak mohou
dostat své pivo mezi lidi v době uzavřených restaurací. A upínají se k němu i
velké pivovarské skupiny.
„V tuto chvíli se snažíme pomoci hospodám a restauracím, které nepřerušily provoz, a dodáváme jim PET lahve pro pivo k odnosu,“ přibližuje Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.
Je to přitom jen několik měsíců, co Plzeňský Prazdroj – oficiálně kvůli
snaze o minimalizaci dopadů na životní prostředí – oznámil, že s PET lahvemi
končí. Opatření proti šíření čínské chřipky přišla ve chvíli, kdy Plzeňský
Prazdroj stopnul prodej gambrinusu a radegastu ve velkých plastových lahvích a
připravuje se na to i jeho Velkopopovický kozel.
„Naše strategická rozhodnutí jsou dlouhodobá, současná
situace je pro tuto chvíli nezmění,“ odmítá nyní Trzaskalik úplný návrat PET
lahví. „Zcela bude plnění alkoholického piva do PET lahví ukončeno do konce
roku 2023,“ tvrdí.
Jinou strategii volí třeba Budějovický Budvar. Ten právě v těchto dnech rozšiřuje svou nabídku v regálech obchodů o hořký ležák Budvar 33. Zatímco loni se začal prodávat pouze jako čepované pivo, nově je k dostání v půllitrových skleněných lahvích a plechovkách.
„Čím dál víc zákazníků se ptalo, kde může náš hořký
ležák ochutnat, a to pro nás byl signál, že Budvar 33 do lahví a plechovek
určitě patří,“ vysvětluje Petr Dvořák, generální ředitel národního pivovaru.
Pro minipivovary se zase vítaným pomocníkem vedle velkých PET lahví v současnosti stávají takzvané párty soudky. Jde o znovunaplnitelné pětilitrové kovové nádoby, k nimž pro čepování není nutné připojovat žádné zařízení či chlazení.