Asijští letečtí přepravci zdokonalují palubní catering, aby získali více zákazníků v business class.
V současnosti se každý den ve vzduchu zkonzumují zhruba čtyři miliony jídel. Mezi nejlepšími asijskými a blízkovýchodními aerolinkami se však strhl boj o žaludky prémiových pasažérů.
Cathay Pacific Airways a Singapore Airlines zavedli na palubě novou nabídku jídel a nápojů, aby přetáhly zpět nejlépe platící pasažéry od leteckých přepravců jako Emirates Airline či Etihad Ariway, kteří nabízejí na palubě sprchové koupele či luxusní apartmány.
Nejlepší business třídu má Singapore Airlines
Nejlépe hodnocenou business třídu měla za loňský rok Singapore Airlines. Zaměřuje se na cestující, kteří dbají o své zdraví, nabízí jim pokrmy a nápoje bohaté na proteiny a minerály. Jídla se skládají z čerstvé zeleniny, libového masa, ryb, jader, bylin a koření, které pasažérům pomohou překonat únavu z překročení mnoha časových pásem po dlouhé cestě. Dát si lze například jarní salát se zelenými fazolkami, artyčoky, chřestem a rajčátky; salát obsahuje vařené vejce, pražené ořechy, vytvořila ho restaurace Georges Blanc s třemi michelinskými hvězdami.
Hongkongská Cathay se zase spojila s hotelovým řetězcem Mandarin Oriental Hotel. Pro první leteckou třídu vytvořila čínské menu, aby přilákala zákazníky z pevninské Číny. Dál si lze například melounovou polévku, rýži v hliněném hrnci a krabí jikry. Celkem se na palubě první třídy podává čtrnáct typů nudlových polévek. K tomu rovněž patří odpovídající nabídka vín.
Blízkovýchodní operátoři využili své geografické pozice na křižovatce globálního leteckého provozu a vybudovali obří přestupní huby, které spojují pasažéry mezi Asií, Evropou a Spojenými státy.
Čtěte také: