FRANKFURT (Reuters, tpk) – Zejména prodeje sportovně užitkových vozů Cayenne se postaraly o to, že německá automobilka Porsche zvýšila ve finančním roce končícím v červenci tržby o patnáct procent. Stouply na 5,6 miliardy eur z předchozích 4,86 miliardy a celkový prodej se zvýšil o 23,2 procenta na více než 66 tisíc vozů (zhruba třetinu tvořilo právě SUV).
S modelem Cayenne spojuje Porsche očekávání i nadále. Na konci listopadu má být na trh uvedena verze se šestiválcovým motorem od Volkswagenu. Ta bude usilovat o zákazníky, jimž se zhruba dva a půl milionu korun zdálo za dosud nejlevnější Cayenne příliš peněz. Cena pro novou verzi rozhodně nepřekročí dva miliony korun, což odborníky v automobilovém průmyslu vede k úvahám, zda Porsche částečně neztratí punc luxusní značky. Je ale pravdou, že podobně skeptické úvahy se vedly před uvedením Cayenne. Byl to totiž první model automobilky, který nebyl čistě sportovním vozem.