Neomezené tarify začínají být standardem i v Česku V posledních několika týdnech se odehrála jedna z historicky největších změn na českém telekomunikačním trhu. Je až neuvěřitelné, jak během pouhých několika dní zapůsobila konkurence. Ukázalo se, že díky ní telekomunikační trh funguje daleko pružněji než pod vlivem úředních restrikcí, příkazů a regulací.
Rekordní zájem o nově představené neomezené tarify dokazuje, že nabídka má na trhu své místo. Tarify, v nichž si zákazník předplácí neomezený počet minut, SMS a určité množství dat, začínají být pro určitou skupinu uživatelů běžným standardem.
Nicméně je jasné, že pořád zůstane poměrně velká část zákazníků, pro něž nabídka neomezených služeb není a nebude relevantní. Tito lidé například nevyužívají služby v takovém objemu nebo tak pravidelně.
Proto bude vždy zájem i o nižší tarify nebo o předplacené karty, které umožňují využívat služby nepravidelně, anonymně a zcela bez závazků. Celkově je teď nabídka lépe diverzi? kovaná a vyhovuje velmi široké zákaznické platformě.
Často jsme během těchto „revolučních“ dní museli reagovat na otázku, co bude zavedení neomezených tarifů znamenat pro budoucnost našeho odvětví. Přestože odhadovat vliv nových tarifů na ekonomické výsledky či případné organizační změny ? rmy mi připadá po pár týdnech prodejů předčasné, je jasné, že tímto směrem se vývoj ubíral nevyhnutelně. Neomezené tarify jsou součástí celosvětové strategie skupiny Vodafone. Většina poboček po celém světě je již představila nebo se je v brzké době představit chystá.
Nezastírám, že jejich plánované uvedení v České republice o několik týdnů uspíšilo dění na místním trhu, přesto však šlo o dlouhodobý plán v souladu s globální skupinovou strategií. Na naši současnou nabídku proto také ještě v květnu navážeme představením dalších neomezených tarifů, které budou zajímavé zase pro jiné skupiny zákazníků.
Po představení neomezených tarifů jsme se setkali s nebývalým náporem zákazníků. Během pár dní nás o tarify požádaly desítky tisíc lidí.
To si vynutilo zapojení skutečně celé naší ? rmy a nasazení všech záložních kapacit. Několikanásobně jsme posílili počet operátorů ve všech našich call centrech i prodejnách. Do prodeje a pomoci s aktivacemi neomezených tarifů se dokonce zapojili i lidé z centrály, kteří jinak v kontaktu se zákazníky nejsou. Nasazení zaměstnanců bylo mimořádné. Věřím, že i pro ně je zajímavé být u jedné z nejzásadnějších telekomunikačních změn.
O autorovi| PETR DVOŘÁK, viceprezident pro ne?iremní zákazníky, Vodafone