MARTIN LINHART Z PRAŽSKÉ CENTRÁLY ZASTOUPENÍ FORDU NA ČESKÉM ÚZEMÍ TVRDÍ, ŽE TRANSIT JE UŽ DVANÁCT LET NA ČELNÍM MÍSTĚ PRODEJNOSTI UŽITKOVÝCH VOZŮ NA TUZEMSKÉM TRHU. PŘITOM ALE KAŽDÝM SLOVEM DOKLÁDÁ, JAK JEHO ZNAČKA BOJUJE O TO, ABY SE I KAŽDÝM DETAILEM TRANSIT TLAČIL PŘED KONKURENCI, KTERÁ SE SNAŽÍ ZLE DOTÍRAT.
Jaký je dnes typický prodávaný Transit?
To snad ani nelze říct, protože dnes je v nabídce vůz se třemi variantami rozvoru, čtyřmi ložnými plochami, předním nebo zadním pohonem a is těmi dalšími možnostmi bez problému dáme dohromady přes stovku variant tohoto vozu.
Vozy pro ČR asi nejsou montovány v USA?
Prakticky už všechny jsou kompletovány v Turecku.
Turecko a jeho hospodářství není pro české ucho zrovna pochvalou kvality.
Pravdou je, že továrna, kterou v Turecku Ford postavil, je jedna z nejmodernějších na světě s mimořádně vysokou mírou robotizace. Nemáte-li důvěru v tureckého dělníka, vězte, že Transit je dílem spíš programu počítačem řízeného automatu.
Konkurence se snaží dostihnout Transit především po technické stránce. Co považujete za jeho momentální výhodu?
Má bezkonkurenčně nejnižší provozní náklady přepočtené na jeden kilometr. Nemluvím přitom ale jen o spotřebě paliva. Do nákladů, jak každý podnikatel dobře ví, se promítne i nákup, pojištění, servisní prohlídky, oleje, výměna brzdových destiček atd.
Kdy přijde nová generace Transitu? Nebo alespoň modernizace, facelift?
Užitková auta nejsou jako osobní, která se obměňují podstatně častěji. Mnoho podniků nakupuje tutéž dodávku poté, co té předchozí doběhl leasing. A chce přitom tentýž model, tutéž verzi a stejný motor. Proč? Protože potřebují spolehlivě jezdit a ne znovu ověřovat, zkoušet.