Menu Zavřít

Nedají slevu zadarmo

6. 5. 2005
Autor: Euro.cz

Citibank a GE Money Bank

PRAHA (vlp) – Po více než roce neustále se opakujících akčních nabídek dospěla Citibank k definitivnímu řešení v oblasti kreditních karet. Tento produkt by měl být v retailové strategii banky jedním z nejdůležitějších, zastupuje tu část regálového trhu, ve které chce být Citibank číslem jedna. Zatím s více než 40 tisíci vydanými kartami poněkud zaostává, v prvních třech měsících letošního roku však zaznamenala oproti konci roku 2004 více než 60procentní nárůst prodeje. Loni banka neustále opakovala nabídku, že za určitých podmínek nebude účtovat svým zákazníkům poplatky za vedení karty. Nyní tuto strategii dopracovala a nabízí kreditku zdarma na celý život. Samozřejmě, že nedává slevu zadarmo. Poplatek nebude její zákazník platit, pokud roční obrat na kreditní kartě dosáhne 36 tisíc korun. Tímto způsobem se snaží přinutit klienty karty používat. Po určité době velká část z nich přestane naplno využívat bezúročné období a splácení kreditu si rozloží. Nebo-li vezme si půjčku. Podobně postupuje také poměrně nový hráč na poli kreditních karet, kterým je GE Money Bank. Její zákazníci se však musejí snažit více. Aby nemuseli platit poplatky, musí obrat na jejich kartách ročně přesáhnout 60 tisíc korun. První rok “provozu“ karty je však zadarmo vždy. GE Money Bank se svou kartou zatím zaznamenává úspěch, neboť za první měsíce letošního roku jich prodala více než 62 tisíc. U obou bank se projevuje americká mentalita jejich vlastníků, neboť podobný, na české poměry agresivní způsob prodeje „zvýhodněného“ produktu je ve Státech obvyklý, zatímco v České republice se zatím volí konzervativnější strategie.

  • Našli jste v článku chybu?