Miluji různé průzkumy a ankety popularity. Sice možná neodrážejí realitu, ale přinášejí jednoduchou informaci, která se pak dá poslat dál.
Miss ČR sice nemusí být nejkrásnější dívka, ale všichni o ní tak budou mluvit. Nejlepší právnickou kanceláří v oblasti akvizic nemusí být „Kdokoliv & Partners“, ale nálepku dostal v soutěži, a tak se jí chlubí. Časopisem roku pro valnou část čtenářů nemusí být týdeník Euro, ale protože porota rozhodla, že se nám „facelift“ povedl, tak nám tento titul za loňský rok udělila a my to neopomeneme v každém čísle napsat.
Jedním takovým spíše nesmyslným žebříčkem oblíbenosti je anketa mezi absolventy vysokých škol, v které firmě by nejraději nastoupili. Je pravdou, že berlínský Trendence Institut oslovil reprezentativní vzorek 16 tisíc studentů z 38 fakult. Ovšem více než reálné možnosti ukazuje anketa na marketingovou sílu té které společnosti či značky.
Jak jinak si vysvětlit, že na čelných pozicích se objevují třeba Google a Apple. První z nich tady má miniaturní pobočku o třiceti lidech, druhý dokonce nemá místního zaměstnance ani jednoho.
Stabilní oblibě se pak těší také velké banky jako Česká spořitelna, Komerční banka nebo ČSOB. Proč ale třeba studenti netouží po Waldviertel Sparkasse, která je sice malá, ale v zásadě nabízí stejné pozice a možná i rychlejší kariérní růst? No protože o ní nikdy neslyšeli.
Další komentáře autora:
Takže je to jako s tou Miss. Máte na výběr jen těch dvanáct holek, z nichž zvolíte tu, která se vám nejvíc líbí. Tady zase absolventi říkají, o kom nejvíce slyšeli. Berlínský institut si udělá čárku, že vyprodukoval „podstatnou“ studii a absolventi pak nastoupí do firmy Novotný a syn a budou spokojeni.