Menu Zavřít

Nejen růže a čokoláda. Češi k Valentýnu kupují také Lego a vibrátory, poptávka je i po prodloužených víkendech v zahraničí

14. 2. 2024
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Depositphotos
  • Vedle květin, cukrovinek a vína hodlají Češi ke svátku zamilovaných kupovat také méně tradiční dárky, jako jsou erotické pomůcky a stavebnice Lego
  • Zákazníci za své protějšky nejčastěji utratí do tisíce korun, většina z nich bude nakupovat online
  • Zájem v období kolem Dne svatého Valentýna roste také o dárkové poukazy a dovolené v zahraničí

Za dárek k Valentýnu plánuje nadpoloviční většina Čechů utratit méně než tisíc korun, zhruba třicet procent zákazníků si ale na původem anglosaský svátek, který hojnou oblibu sklízí hlavně v USA, hodlá vyčlenit až dvojnásobný obnos. A po osmi procentech lidí pak dokonce nakoupí v rozmezí dvou až pěti tisíc korun či výše. Vyplývá to z průzkumu největšího tuzemského online prodejce Alza.cz.

Ten rovněž zjistil, že více než třetina procent z 329 dotazovaných Čechů vsadí během svátku zamilovaných na jistotu a svému partnerovi či partnerce koupí květinu, dalších čtrnáct procent respondentů obdaruje svoji polovičku erotickou hrou či pomůckou a jedenáct zvolí parfém či kosmetiku. Šperk pořídí jeden z deseti zákazníků, zatímco pětina Čechů zvolí zboží zcela jiného charakteru. Kromě malé i velké elektroniky či cukrovinek je letošním valentýnským hitem třeba stavebnice Lego, konkrétně ta ve tvaru květin.

S€X a žádné okurky. Propagovat erotické zboží je makačka, klíčová je spolupráce s influencery, tvrdí markeťačka sexshopu YOO.cz Hrubá
Přečtěte si také:

S€X a žádné okurky. Propagovat erotické zboží je makačka, klíčová je spolupráce s influencery, tvrdí markeťačka sexshopu YOO.cz Hrubá

Jít do obchodu pro dárky zákazníci spíše neplánují. Většina z nich bude nakupovat online, do kamenného obchodu zamíří třicet procent dotazovaných a zbylých deset procent dárek vlastnoručně vyrobí.

Erotické pomůcky jsou v hledáčku od pandemie

Valentýnský průzkum si od agentury Perfect Crowd nechalo realizovat také polské online tržiště Allegro, které v tuzemsku funguje od minulého roku. Z výsledků vyplývá, že dárek k svátku lásky bude letos pořizovat 56 procent Čechů, přičemž desetina z nich plánuje partnera obdarovat hned několikrát. 

Nejvíce lidí hodlá sáhnout po čokoládě, víně či svátek oslavit romantickou večeří. Zhruba 13 procent z více než tisícovky dotazovaných koupí svému protějšku erotickou pomůcku a 11 procent pořídí spodní prádlo.

„Když přijde na erotiku, Češi se zajímají především o různé erotické pomůcky a doplňky. Mezi nejčastěji vyhledávané produkty na Allegro.cz tak patří vibrátory, dilda, anální kolíky a masturbátory,“ uvádí tisková zpráva jmenované společnosti s tím, že online nákupy erotických pomůcek ve velkém odstartovala již pandemie a Češi si na ně rychle zvykli.

A naši věrnostní aplikaci máte? České obchodní řetězce sázejí na slevy v mobilech, registrovaných zákazníků mají miliony
Přečtěte si také:

A naši věrnostní aplikaci máte? České obchodní řetězce sázejí na slevy v mobilech, registrovaných zákazníků mají miliony

V období Valentýna roste rovněž zájem o dárkové poukazy či prodloužené víkendy v zahraničí. „Valentýnským hitem tohoto roku je španělská Málaga. Zaznamenáváme také dvojnásobné prodeje voucherů na letenky v poměru s loňským Valentýnem,“ řekl pro ČTK ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal s tím, že nejvíce zákazníků kupují poukazy za pět tisíc korun.

bitcoin_skoleni

Že Češi kolem Valentýna rádi zamíří do zahraničí, potvrdil také prodejce letenek Kiwi, podle něhož každá třetí rezervace mezi 9. a 17. únorem letos náležela páru. Nejvíce lidí poletí třeba do Londýna, Říma či Barcelony. Stejně tak jsou v zahraničí během 14. února i tisíce klientů skupiny DER Touristik, která zaštiťuje cestovní kanceláře Fischer či Exim Tours.

Zájem o prodloužené víkendy za hranicemi či vouchery České tiskové kanceláři navíc potvrdila i mluvčí cestovní agentury Invia Jiřina Ekrt Jirušková. „V období Valentýna s námi ale cestuje jen o několik procent více klientů než v jiné únorové týdny. Daleko silnější bývají prodeje například na Vánoce, Silvestr a státní svátky,“ konstatovala. Nutno rovněž podotknout, že Den svatého Valentýna připadá na období jarních prázdnin, a tak se za zvýšenou poptávkou mohou částečně skrývat i ony.

  • Našli jste v článku chybu?