Menu Zavřít

Nejen růže a čokoláda. Češi k Valentýnu kupují také Lego a vibrátory, poptávka je i po prodloužených víkendech v zahraničí

14. 2. 2024
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Depositphotos
  • Vedle květin, cukrovinek a vína hodlají Češi ke svátku zamilovaných kupovat také méně tradiční dárky, jako jsou erotické pomůcky a stavebnice Lego
  • Zákazníci za své protějšky nejčastěji utratí do tisíce korun, většina z nich bude nakupovat online
  • Zájem v období kolem Dne svatého Valentýna roste také o dárkové poukazy a dovolené v zahraničí

Za dárek k Valentýnu plánuje nadpoloviční většina Čechů utratit méně než tisíc korun, zhruba třicet procent zákazníků si ale na původem anglosaský svátek, který hojnou oblibu sklízí hlavně v USA, hodlá vyčlenit až dvojnásobný obnos. A po osmi procentech lidí pak dokonce nakoupí v rozmezí dvou až pěti tisíc korun či výše. Vyplývá to z průzkumu největšího tuzemského online prodejce Alza.cz.

Ten rovněž zjistil, že více než třetina procent z 329 dotazovaných Čechů vsadí během svátku zamilovaných na jistotu a svému partnerovi či partnerce koupí květinu, dalších čtrnáct procent respondentů obdaruje svoji polovičku erotickou hrou či pomůckou a jedenáct zvolí parfém či kosmetiku. Šperk pořídí jeden z deseti zákazníků, zatímco pětina Čechů zvolí zboží zcela jiného charakteru. Kromě malé i velké elektroniky či cukrovinek je letošním valentýnským hitem třeba stavebnice Lego, konkrétně ta ve tvaru květin.

S€X a žádné okurky. Propagovat erotické zboží je makačka, klíčová je spolupráce s influencery, tvrdí markeťačka sexshopu YOO.cz Hrubá
Přečtěte si také:

S€X a žádné okurky. Propagovat erotické zboží je makačka, klíčová je spolupráce s influencery, tvrdí markeťačka sexshopu YOO.cz Hrubá

Jít do obchodu pro dárky zákazníci spíše neplánují. Většina z nich bude nakupovat online, do kamenného obchodu zamíří třicet procent dotazovaných a zbylých deset procent dárek vlastnoručně vyrobí.

Erotické pomůcky jsou v hledáčku od pandemie

Valentýnský průzkum si od agentury Perfect Crowd nechalo realizovat také polské online tržiště Allegro, které v tuzemsku funguje od minulého roku. Z výsledků vyplývá, že dárek k svátku lásky bude letos pořizovat 56 procent Čechů, přičemž desetina z nich plánuje partnera obdarovat hned několikrát. 

Nejvíce lidí hodlá sáhnout po čokoládě, víně či svátek oslavit romantickou večeří. Zhruba 13 procent z více než tisícovky dotazovaných koupí svému protějšku erotickou pomůcku a 11 procent pořídí spodní prádlo.

„Když přijde na erotiku, Češi se zajímají především o různé erotické pomůcky a doplňky. Mezi nejčastěji vyhledávané produkty na Allegro.cz tak patří vibrátory, dilda, anální kolíky a masturbátory,“ uvádí tisková zpráva jmenované společnosti s tím, že online nákupy erotických pomůcek ve velkém odstartovala již pandemie a Češi si na ně rychle zvykli.

A naši věrnostní aplikaci máte? České obchodní řetězce sázejí na slevy v mobilech, registrovaných zákazníků mají miliony
Přečtěte si také:

A naši věrnostní aplikaci máte? České obchodní řetězce sázejí na slevy v mobilech, registrovaných zákazníků mají miliony

V období Valentýna roste rovněž zájem o dárkové poukazy či prodloužené víkendy v zahraničí. „Valentýnským hitem tohoto roku je španělská Málaga. Zaznamenáváme také dvojnásobné prodeje voucherů na letenky v poměru s loňským Valentýnem,“ řekl pro ČTK ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal s tím, že nejvíce zákazníků kupují poukazy za pět tisíc korun.

bitcoin školení listopad 24

Že Češi kolem Valentýna rádi zamíří do zahraničí, potvrdil také prodejce letenek Kiwi, podle něhož každá třetí rezervace mezi 9. a 17. únorem letos náležela páru. Nejvíce lidí poletí třeba do Londýna, Říma či Barcelony. Stejně tak jsou v zahraničí během 14. února i tisíce klientů skupiny DER Touristik, která zaštiťuje cestovní kanceláře Fischer či Exim Tours.

Zájem o prodloužené víkendy za hranicemi či vouchery České tiskové kanceláři navíc potvrdila i mluvčí cestovní agentury Invia Jiřina Ekrt Jirušková. „V období Valentýna s námi ale cestuje jen o několik procent více klientů než v jiné únorové týdny. Daleko silnější bývají prodeje například na Vánoce, Silvestr a státní svátky,“ konstatovala. Nutno rovněž podotknout, že Den svatého Valentýna připadá na období jarních prázdnin, a tak se za zvýšenou poptávkou mohou částečně skrývat i ony.

  • Našli jste v článku chybu?