Finská společnost Nokia, která je největším výrobcem mobilních telefonů na světě, je nejhodnotnější evropskou značkou. Vyplynulo to z výsledků studie, jejíž výsledky zveřejnil Institut pro evropské značky ve Vídni.
Finská společnost Nokia, která je největším výrobcem mobilních telefonů na světě, je nejhodnotnější evropskou značkou. Vyplynulo to z výsledků studie, jejíž výsledky zveřejnil Institut pro evropské značky ve Vídni.
Hodnota značky Nokia podle studie činí 32,332 miliardy eur (přibližně 888,8 miliardy korun). Druhé místo obsadil francouzský výrobce a prodejce luxusního zboží LVMH, třetí místo patří britsko-nizozemskému producentovi spotřebního zboží Unilever. Ze zemí střední a východní Evropy se žádná značka mezi 50 nejhodnotnějších nedostala.
Nejhodnotnější značky jsou v odvětví finančních služeb, spotřebního zboží, telekomunikací a maloobchodu. Značky z těchto čtyř odvětví se na celkové hodnotě evropských značek podílejí 54 procenty. Z jednotlivých zemí jsou nejlépe hodnoceny značky z Británie a Německa.