Americký technologický gigant IBM zůstává s hodnotou okolo 70 miliard dolarů nejcennější značkou v oblasti informačních technologií. Do první desítky se probojoval Apple, naopak Nokia nebo Sony hodnotu ztrácejí, uvedla ve svém pondělním žebříčku hodnotící agentura Interbrand.
Foto: Profimedia.cz
Podle žebříčku společnosti Interbrand, která každoročně vyhodnocuje 100 nejcennějších značek světa, se letos do první desítky poprvé dostala firma Apple. S hodnotou téměř 33,5 miliardy dolarů obsadila osmé místo žebříčku nejhodnotnějších firem v oblasti IT.
Nejhodnotnější zůstává firma IBM s hodnotou 70 miliard dolarů, následována Microsoftem (necelých 60 miliard dolarů), Googlem (55,3 miliard dolarů) a Intelem (35,2 miliard dolarů). Apple patří mezi největší skokany v žebříčku, s meziročním nárůstem 58 procent, čímž si polepšil o šest příček a dostal se tak například před výrobce elektroniky HP.
Naopak velkou ztrátu zaznamenala Nokia s meziročním 15procentním úbytkem hodnoty. Na pětatřicáté příčce je Sony, které zaznamenalo ztrátu 13procent. Do první stovky se poprvé v historii vměstnal také tchajwanský výrobce mobilních zařízení HTC, který skončil devadesátý osmý.
Status nejcennější značky vůbec si stejně jako v posledních letech udržela značka Coca-Cola s hodnotou téměř 72 miliard dolarů.