Nejprodávanější značkou destilátů ve světě není ani známá vodka ani nějaká legendární whisky. Prvenství drží korejský nápoj soju od firmy Jinro. Českému žebříčku vévodí tuzemák z plzeňského Stocku – Božkov.
http://profit.tyden.cz/clanek/nejprodavanejsi-alkohol-ve-svete-a-v-cesku/chlast/
Foto: Profimedia.cz
Korejci musí být v depresi, nebo minimálně hodně smutní. Když mají špatnou náladu, pijí soju, místní destilát z rýže nebo ječmene. V průměru každý Korejec ho do sebe za měsíc vyklopí sedm lahví. Každá má třetinu litru a více než 20 procent alkoholu. Těžko říct, jestli právě kvůli korejské melancholii, je soju po vodce a whisky třetím nejoblíbenějším nápojem na světě. Jisté je, že soju značky Jinro vládne už několik let žebříčku nejprodávanějších značek lihovin ve světě. Jen loni se prodalo 61 milionů beden s devíti litry nápoje, na nichž byla etiketa Jinro. Druhá nejúspěšnější značka, vodka Smirnoff, se krčí na druhém místě s necelými 25 miliony beden.
Češi z první světové dvacítky se ovšem mohou v obchodech setkat s pěti. Vodky Smirnoff, Absolut, rum Bacardi, whisky Johnnie Walker a Jack Daniel's na českých pultech a v restauracích zdomácněly už dávno. Většinu míst nejprodávanějších lihovin ve světě obsadily lokální značky, které jsou populární v Indii, Jižní Americe a Číně.
Jaké značky destilátů jsou nejprodávanější v Česku?
Která česká likérka je nejúspěšnější?
Kde ve světě se čeká největší růst spotřeby alkoholu?
Proč světová jednička Diageo svádí keňské ženy?
To vše se dozvíte v pondělním vydání týdeníku Profit.