Menu Zavřít

Nejprodávanější luxus

11. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Příloha Luxusní auta

Německý Mercedes-Benz je značkou s nejstarším rodokmenem na světě. V České republice si k ní společnost DaimlerChrysler Automotive Bohemia přibrala ještě vozy Chrysler, Jeep, Smart a Maybach, na které kromě vlastní pražské prodejny láká v rámci deseti regionálních zastoupení. „Vozy Mercedes-Benz nabízíme zákazníkům v kategoriích od nejnižšího do nejvyššího luxusního segmentu, což představuje cenové rozpětí zhruba od půlmilionu do pěti milionů korun,“ říká manažerka prodeje společnosti Martina Vítková s tím, že horní cenová hranice zůstává otevřená a je závislá na individuálních požadavcích zákazníků. Týká se to hlavně špičkových modelů S 600 L a CL 600. Na otázku, co mají nejdražší modely ve výbavě, Víková odpověděla: „To je zcela individuální, věřte však tomu, že by nám tato strana na vyjmenování veškeré výbavy zcela určitě nestačila.“
Mercedes-Benz však již od letošního roku není zdaleka nejdražším sortimentem dovozce. Stal se jím exkluzivní Maybach, jehož ceny se pohybují v oblasti kolem deseti milionů korun. Roční prodej Mercedesů dosáhl loni 1423 kusů, což představuje prvenství v prodeji luxusních vozů na českém trhu. „V letošním roce se především díky novým atraktivním produktům tato hranice patrně ještě posune,“ míní Vítková. Typickými zákazníky značky Mercedes-Benz jsou podle jejího názoru vyšší a střední management větších firem stejně jako úspěšní podnikatelé, zahraniční zastupitelství různých států v České republice a v neposlední řadě půjčovny automobilů a hotely vyšší kategorie. Pravděpodobně nejznámější osobností, která je sponzorována značkou Mercedes-Benz, je zpěvačka Lucie Bílá.

  • Našli jste v článku chybu?