Menu Zavřít

Největší finanční franšíza v zemi

25. 2. 2019
Autor: Euro.cz

Cílem je 180 až 200 franšízových poboček Partners market říká Petr Borkovec, ředitel finanční skupiny Partners

Před pár lety začala společnost Partners budovat - jako vůbec první finančně-poradenská společnost v Česku - koncept franšízových provozoven pod hlavičkou Partners market. Dnes síť partnerů čítá 81 poboček, čímž se Partners market stal největší finanční franšízou v zemi. „Chtěli jsme, aby každý obyvatel středního a menšího města měl přístup ke stovkám finančních značek a produktů podobně jako lidé z velkých měst“ říká Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners.

Konceptu tohoto podnikání věří a vidí v něm velký potenciál. Finance podle něj řeší v podstatě každý. „Chtěli jsme, aby lidé našli pod jednou střechou banku i komplexní finanční poradenství. Na rozdíl od banky ale naše pobočky dávají příležitost vybrat si mezi jednotlivými produkty, porovnat si je a dostat finanční plán podle své aktuální situace - avtom jsme v Česku unikátní“ je přesvědčen Borkovec.

* > Jaký rok má za sebou Partners market?

Loni jsme znovu dosáhli nových maxim. Stále boříme rekordy měsíčních obratů poboček, ale roste i jejich počet, když jsme zejména v druhé polovině roku otevřeli jedenáct nových Partners marketů. Celkem máme již 81 poboček, což je víc, než má většina bank, a jednoznačně jde o největší finanční franšízu v Česku. Pro klienty napříč republikou jsme skutečně dostupnou službou. V letošním roce hodláme v expanzi pokračovat a atakovat magickou stovku.

* > V jakých regionech jsou markety nejvíce zastoupeny?

Převážná část Partners marketů vznikne v Čechách. Tím, že finálním cílem je mít v České republice nějakých 180 až 200 poboček tak, abychom našimi službami pokryli opravdu každé větší město, je u nás stále mnoho prostoru pro nové franšízanty. V současnosti jsme zhruba v polovině. Pravdou je, že momentálně máme hustší síť na Moravě, takže je logické, že teď chceme cílit právě na oblast Čech, například těch západních.

* > Jak je těžké najít franšízanta pro finančně-poradenské služby?

Najít vhodného franšízanta - obecně - je asi vždy trochu složité, ale máme čím dále více zájemců i mimo náš obor. Zároveň podporujeme vstup více společníků do jedné franšízy, kde spojí své kompetence. Provizní obrat pobočky míříme k milionu korun provizního příjmu měsíčně, takže je zde prostor pro více partnerů. Náš koncept budujeme již sedmý rok, takže máme ověřené a opakovatelné know-how a franšízanty si vybíráme tak, abychom pro ně i pro nás zvýšili pravděpodobnost úspěšného podnikání. Není nezbytné, aby franšízant měl zkušenost s prací ve financích. Nicméně asi jako v každém oboru je poměrně velká výhoda, pokud se v této oblasti orientuje. Mezi našimi franšízanty máme například bývalé bankéře. V roli franšízanta je nejdůležitější skloubit celkové povědomí o fungování finančního poradenství a řízení zaměstnanců. Také je třeba kapitál ve výši 600 tisíc korun na pokrytí prvních šesti měsíců provozu, především nájem a náklady na jednoho až pět pracovníků pobočky. Vybudování pobočky stojí kolem jednoho milionu korun, ale dokážeme to zafinancovat sami a franšízant může úvěr splácet pět let. Nehledáme ale investory, chceme partnery, kteří chtějí využít potenciál finančního trhu a vybudovat si velmi slušný dlouhodobý pasivní příjem.

* > Jakým procentem se Partners markety podílejí na tržbách skupiny?

Produkce franšíz dnes tvoří zhruba 35 procent obratu celé firmy a deset největších Partners marketů dosahuje měsíčního obratu 643 tisíc korun. Největší franšíza, pobočka na Nových sadech v Brně ve vlastnictví Davida Pokorného a manželů Liškových, dosáhla ročního obratu bezmála 13 milionů korun. To už je opravdu slušně velká firma.

* > Jaké služby klienti nejčastěji poptávají?

Partners market je unikátní v tom, že v něm klienti najdou vše o penězích pod jednou střechou, tedy informace o bankovním účtu, stejně jako o hypotéce, pojištění nebo spoření. Na jednom místě mají přístup kvíce než 50 finančním institucím a několika tisícům produktů. Lidé hodně řeší spoření, ať již pro sebe, nebo pro děti, ale také pojištění auta a majetku nebo i úvěry. •

Produkce franší z dnes tvoří zhruba 35 procent obratu celé firmy.

WT100

O autorovi| Martin Kebrdle, spolupracovník redakce

  • Našli jste v článku chybu?