Vypadá to, že Češi se zamilovali během Vánoc do lázeňských pobytů. Poukaz na zlevněný pobyt v některém z populárních lázeňských či wellness center totiž patřil v roce 2011 mezi nejoblíbenější vánoční dárky.
Foto: Profimedia.cz
„Výhodné pobyty v lázeňských resortech jsou dlouhodobě oblíbené, ale o Vánocích se staly doslova hitem. Lidé o ně měli obrovský zájem, přičemž zejména šlo o různé slovenské zámky a české hory, především oblast Špindlerova mlýna. Před Vánoci jsme prodávali do některých hotelů tisíce těchto poukazů,“ popisuje Michal Hardyn ze serveru SlevyDnes.cz, kde zákazníci nakupovali výhodné poukazy také velmi často.
I v oblasti nejprodávanějšího zboží přinesly uplynulé Vánoce vedle tradičních stálic několik zajímavých novinek. „Jako každý rok byl velký zájem o hotové pečené cukroví. Mezi nejoblíbenější dárky patřily taneční podložky, ale i takové novoty jako extrémně levná přilnavá nanopodložka na odkládání mobilu,“ líčí Hardyn. Po vánočních svátcích přitom zaznamenávají provozovatelé slevových serverů další posun v chování zákazníků. „S koncem svátků vidíme zvýšený zájem o služby v oblasti krásy, tedy snahu o odstranění následků sváteční pohody,“ komentuje změnu trendu Michal Hardyn.
Popularita slevových serverů je v České republice obrovská, svého vrcholu však ještě zřejmě nedosáhla. Stále totiž přibývají nové a nové servery, byť od léta 2011 již pomalejším tempem. „Na konci léta bylo na SlevyDnes.cz registrováno kolem 200 slevových serverů, v současnosti je jich již kolem 300,“ dokládá to Hardyn. Aby na trhu uspěly, snaží se mnohé z těchto serverů vyhranit a věnovat se jen určité specifické oblasti zboží či služeb. „Vznikají servery zaměřené takřka výhradně na víno, na služby v kosmetickém průmyslu či na zdravý životní styl,“ vypočítává Hardyn. Servery se také snaží získat sympatie zákazníků věrnostními programy nebo charitativními sbírkami.