VÝDAJE NA REKLAMU Telekomunikační operátor Vodafone loni zaplatil za nákup reklamního prostoru v médiích 1,86 miliardy korun. Oproti roku 2005 je to zhruba dvojnásobek. Vodafone loni zdvojnásobil své výdaje na reklamu proti roku 2005, kdy vystupoval pod dřívějším jménem Oskar.
VÝDAJE NA REKLAMU Telekomunikační operátor Vodafone loni zaplatil za nákup reklamního prostoru v médiích 1,86 miliardy korun. Oproti roku 2005 je to zhruba dvojnásobek.
Vodafone loni zdvojnásobil své výdaje na reklamu proti roku 2005, kdy vystupoval pod dřívějším jménem Oskar. Přejmenování souviselo s prodejem společnosti od kanadské TIW do rukou skupiny Vodafone. Na konci loňského roku mimo jiné Vodafone zaujal veřejnost i odborníky svými reklamními televizními spoty s Petrem Čtvrtníčkem na téma „falešných sobů“.
Do televizních spotů společnost investovala 869,8 milionu korun, tedy téměř polovinu ze všech svých reklamních výdajů. Více za televizní spoty utratil Procter&Gamble (1,3 miliardy korun) a Telefónica O2 (1,04 miliardy korun). Čtvrtým největším televizním inzerentem byl Henkel (867,3 milionu), pátým T-Mobile (684,1 milionu korun).
Druhou největší sumu Vodafone ze svých výdajů za reklamu vydal za reklamu v tisku, a to 584,3 milionu korun. Zhruba o 40 milionů méně investovala za tento způsob reklamy Telefónika O2, třetí je Volkswagen s 373 miliony.
V žebříčku celkových reklamních výdajů patří druhé místo (po Vodafone) dalšímu operátoru - společnosti Telefónica O2 s 1,85 miliardy. Třetí nejvyšší výdaje měl loni chemický koncern Procter&Gamble s 1,36 miliardy. Čtvrtou a poslední firmou, jejíž výdaje na reklamu přesáhly hranici miliardy korun, je operátor T-Mobile, který utratil 1,1 miliardy korun.
Do první pětice největších inzerentů patří další výrobce pracích a čistících prostředků a kosmetiky Henkel. Desítku největších zadavatelů doplňují Unilever, L’Oréal, Volkswagen, Nestlé a Reckitt Benckiser.