Často se mluví o nekalé soutěži. Je nějak přesněji definovaná, nebo jde o jakýsi neurčitý a právně obtížně vymahatelný pojem? Podrobnosti o nekalé soutěži najdete v obchodním zákoníku. Obecně jde o „jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu s dobrými mravy soutěže a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům“.
Často se mluví o nekalé soutěži. Je nějak přesněji definovaná, nebo jde o jakýsi neurčitý a právně obtížně vymahatelný pojem?
Podrobnosti o nekalé soutěži najdete v obchodním zákoníku. Obecně jde o „jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu s dobrými mravy soutěže a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům“. Nekalou soutěží je zejména:
• klamavá reklama.
• klamavé označování zboží a služeb,
• vyvolávání nebezpečí záměny,
• parazitování na pověsti podniku, výrobků či služeb jiného soutěžitele,
• podplácení,
• zlehčování,
• srovnávací reklama,
• porušování obchodního tajemství,
• ohrožování zdraví spotřebitelů a životního prostředí.
Náplně těchto jednotlivých zakázaných jednání jsou přesněji definovány ve zmíněném zákoně.
Dodejme ještě, že nejde o kompletní výčet, ale o nejčastější (vzorové) příklady nekalé soutěže. Vždy tedy záleží hlavně na nebezpečnosti konkrétní situace pro rovnou soutěž a zájmy spotřebitelů či konkurentů.