Spolkový stát Hesensko objednal elektrifikaci části dálnice. Na desetikilometrovém úseku proběhnou první testy elektricky poháněných kamionů napájených z trolejí.
Elektrické kamiony poháněné z trolejí mají zkušebně jezdit na německé dálnici A5 poblíž Frankfurtu od konce roku 2018. Elektrifikaci zemský stát objednal u koncernu Siemens pro desetikilometrový úsek mezi frankfurtským letištěm a městem Darmstadt.
Projekt podporuje německé ministerstvo životního prostředí ve snaze o ekologicky šetrnou silniční nákladní dopravu. Jak zdůrazňuje Siemens, projekt poprvé prověří koncepci e-highway na veřejné silnici v Německu. Mnichovský koncern vypracuje projekt, postará se o výstavbu a možná zajistí i údržbu zařízení.
Elektrický tahač napájený z trolejí má oproti elektromobilu s akumulátory potenciálně možnost dopravovat zboží na dlouhé vzdálenosti. Podobně jako u železničních tratí to ovšem předpokládá vynést i podél dálnic na sloupech troleje. Mimo elektrifikovanou trať pak speciální tahače pohání hybridní motor.
Svůj nákladní elektromobil letos představí i Mercedes. Ten však bude bez pantografu - napájen bude totiž z baterií
Investoři tento projekt obhajují starostí o životní prostředí zatěžované stále rostoucí nákladní dopravou. Siemens, který by si v případě úspěšných testů mohl přijít na rozsáhlé zakázky, zdůrazňuje dvojí přínos elektrických tahačů. Ty nejen že spotřebují méně energie, ale především sníží lokální zátěž, jakou současná doprava emisemi a hlukem představuje.
Podobné projekty, ovšem v menším rozsahu a mimo veřejné silnice už běží ve Švédsku i v Kalifornii. V Rakousku ve Štýrsku začne výrobce MAN produkovat tahače poháněné elektromotorem. Eektricky poháněné nákladní automobily – ovšem na baterie - vyvíjí i Daimler. První z nich chce představit ještě letos.
K tématu čtěte také:
Revoluce v kamionové dopravě? Němci otestují e-dálnici s trolejemi
Více o dění v oblasti elektromobility: